به گزارش
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ دوچرخه با ورود خودرو و موتور سیکلت و ورود جامعه سنتی به مدرن از صحنه زندگی های مردم دور شد و گاها فقط ابزاری سرگرمی برای کودکان و نوجوان است.
هر چند همین دوچرخه شاید مهمترین مشکلات آلودگی های کلان شهر ها را تا حدودی می تواند حل کند اما امروزه با توجه به عدم تدبیرها از سوی مسئولان ذیربط شاهد آلودگی ها و بروز بیماری ها تنفسی و ... هستیم.
در گذشته بیشتر جابجایی ها با دوچرخه صورت می گرفت ؛البته نبایست از این موضوع هم گذشت که در این جوامع مدرن هستند افرادی محدود که با دوچرخه مسافت های طولانی را طی می کنند.
اما یکی از جالب ترین قوانین استفاده از این وسیله نقلیه در گذشته چنین بود که دوچرخه سوار می بایست برای استفاده از دوچرخه ، دوره های آموزش را می پیمود و تصدیق نامه (گواهینامه) را اخذ می کرد.
بر همین اساس رئیس پلیس مرکز صدور گواهینامه راهور ناجا گفت: قدیمی ترین گواهینامه دوچرخه سواری که در حال حاضر در آرشیو پلیس راهور وجود دارد مربوط به 7 شهریور سال 1345هجری شمسی است و از قدمت صدور گواهینامه دوچرخه 48 سال می گذرد.
حسن معینی متولد 1323 در سن 22 سالگی موفق به اخد تصدیق نامه دوچرخه سواری شد.
سرهنگ هویدا تزار در خصوص این دسته از گواهینامه ها افزود : در گذشته در صورتی که دوچرخه سواری فاقد گواهینامه رانندگی دوچرخه پائی بود اجازه دوچرخه سواری نداشت.
گزارش از : امیرحسین تشیعّی
انتهای پیام/
به اطلاع می رساند که، مرحوم پدر اینجانب متولد1308 قزوین، در21 سالگی ودر سال 1329 موفق به دریافت گواهینامه دوچرخه سواری شده است، گواهینامه وی هم اکنون موجود است.
دوچرخه فول آپشن با دزدگير مدل 93 زير قيمت 25 ميليون تومان