ساخت و سازها موجب خشک شدن 150 چشمه در منطقه دوهزار و سه‌هزار تنکابن شده است.

 

 

مسئول طرح مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - منطقه نوشهر درگفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری؛  گفت: ساخت و سازهای صورت گرفته در منطقه دوهزار و سه هزار شهرستان تنکابن موجب خشک شدن 150 چشمه جنگلی در این مناطق شده است.

رضایی افزود: این رخداد در جنگل‌های دوهزار شدت بیشتری دارد.

به گفته وی: مدیریت جنگل باید مبتنی بر مشارکت جوامع محلی و همچنین حفظ تنوع زیستی باشد و رعایت نکردن این توازن، باعث تخریب جنگل می‌شود.

وی با بیان اینکه از 15 اردیبهشت امسال طرحی پنج ساله برای مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی آغاز شده است گفت: هفت میلیون و 175 هزار دلار اعتبار به این طرح اختصاص یافته است.

مسوول طرح مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی در حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهرتصریح کرد: هدف از اجرای این پروژه، اجرای مدیریت چندمنظوره و ایجاد معیشت جانشین و بهبود زندگی جوامع محلی است.

رضایی افزود: مجموع مساحت این طرح را 120 هزار هکتار است که در چهار منطقه شامل شش حوزه آبخیز استان‌های گیلان و مازندران و گلستان تقسیم شده است.

جنگل‌های هیرکانی با 9/1 میلیون هکتار وسعت، از آستارا در شمال استان گیلان تا گُلی‌داغ در شرق استان گلستان، در پهنه‌ای به طول تقریبی 800 کیلومتر امتداد دارد و یکی از طبیعی‌ترین و ارزشمندترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود./س
 
برچسب ها: چشمه ، ساری ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.