در هفته هجدهم سال زراعی 93- 92 سامانه بارشی بر مناطق جنوبی، مرکزی و با شدت کم تر بر ارتفاعات البرز اثر گذاشته است و در اواخر هفته نیز در نوار شمالی کشور بارش هایی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از سازمان هواشناسی کشور، در هفته هجدهم سال زراعی 93- 92 سامانه بارشی بر مناطق جنوبی، مرکزی و با شدت کم تر بر ارتفاعات البرز اثر گذاشته است و در اواخر هفته نیز در نوار شمالی کشور بارش هایی گزارش شده است.

براساس این گزارش، از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به 4/104 میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله 2درصد افزایش و نسبت به سال گذشته2 درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین بارش سال گذشتهکشور به 6/106 میلیمتر که 4 درصد افزایش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است.

لازم به ذکر است، میانگین بارش استان بوشهر بیش از 40 درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است و میانگین بارش استان های هرمزگان، زنجان، گیلان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، مرکزی، ایلام، قزوین، همدان، کهکیلویه و بویراحمد و اصفهان بین 110 تا 140 درصد واقع شده است.

گفتنی است، میانگین بارش استان های کردستان، لرستان، مازندران، یزد، کرمان، فارس، خوزستان، چهار محال و بختیاری، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بین 90 تا 110 درصد بوده است.

شایان ذکر است، میانگین بارش استان های گلستان، قم، تهران، اردبیل، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان بین 60 تا 90 درصد قرار گرفته است. میانگین بارش استان خراسان شمالی بین 30 تا 60 درصد بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آب و هوا ، استان ، بارش ، زارعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار