عوامل برنامه ماه عسل، شهیدی را بعد از 27 سال و محمد طاها 9 ماهه را به آغوش خانواده‌هایشان باز گرداند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در مرداد ماه سال گذشته رادیو و تلویزیون با رویداد‌هایی مختلفی همراه بود.
 
بنابر این گزارش در مهم ترین‌ رویداد این ماه، عوامل برنامه ماه عسل ماه رمضان در یک هفته دو شگفتی آفرید، اولین شگفتی، باعث باز گرداندن کودک ربوده شده به آغوش خانواده بود، محمد صاها 9 ماهه دو ماه قبل تیر ماه 92 ، در خیابان مجیدیه تهران از کالسکه‌خود ربوده شده  که پس از پیگیری‌های برنامه ماه عسل و تاثیر این برنامه بر خانواده محمد طاها این کودک به آغوش خانواده اش پس از حدود دو ماه بازگشت.
 
دومین شگفتی ماه عسل افشای راز 27 ساله تاریخ معاصر کشورمان در مورد خانواده‌ای به ظاهر داغ دیده بود که خبر از زندگی  دوباره یک شهید برای این خانواده  بود، جالب اینکه پس از ارجاع جسد شهید ی با نام زمردیان و بسته شدن در انتظار پدر و مادری به روی برگشت فرزندشان، فرزند آنها به یکباره و پس از 4 سال به آغوش خانواده برگشت.
 
 با پیگیری برنامه ماه عسل، پیکر این شهید که به خاطر تشابه فراوان به محمد جواد زمردیان به خانواده‌اش تحویل داده شده بود،‌با نام اصلی شهید ایرج خرم جاه به چشم انتطاری خانواده خود پایان داد.
 
در برخی از سایت‌ها خبر درگذشت قدرت‌اله ایزدی بازیگر معروف به آقا رشید منتشر شده بود در پی این خبر ایزدی در گفتگویی اعلام کرد که زنده‌ام و حالم خوب است .
 
رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما از عوامل تولید و سریال‌ها و برنامه‌های ماه مبارک رمضان همچون سریال‌های دودکش، خروس، مادرانه، شاید برای شما اتفاق بیفتد، و برنامه‌هایی نظیر ماه عسل، شهر باران، ماه ترین ماه و قسمت خدا تقدیر کرد.
 
 مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط رهبر انقلاب و با حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در حسینه‌ امام خمینی به طور مستقیم از شبکه‌های یک، خبر،جام جم، پرس تی وی، العالم، و رادیو ایران پخش شد.
 
 شبکه خبر جلسات رای اعتماد مجلس به کابینه یازدهم را زنده به روی آنتن برد در دیگر رویداد این ماه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت هم به طور مستقیم با مردم سخن گفت.
 
به مناسبت شب‌های قدر 18 شبکه رادیویی و تلویزیونی مراسم احیاء شب‌های قدر را از حرم امام رضا، حرم حضرت معصومه(س) ، و سایر مکان‌های مذهبی به صورت زنده پخش کرد.
 
 صدا و سیمای ایران در ماه مبارک رمضان 47 اثر از برنامه‌های تولیدی خود را به منظور پخش و استفاده در این ایام به رادیو و تلویزیون‌های کشور‌های اسلامی ارسال کرد.
 
خطبه‌های نماز عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری از رادیو قرآن و شبکه اول سیما به طور مستقیم پخش شد.
 
9 سال از درگذشت حسین پناهی بازیگر، کارگردان، شاعر و نویسنده می‌گذرد او در روز چهاردهم مرداد ماه سال 1383 در منزل مسکونی‌اش به دلیل سکته قلبی در گذشت پیکرش سه روز بعد کشف شد مرحوم پناهی در سریال‌های همچون آژانس دوستی، دزدان مادربزرگ و همسایه‌ها بازی کرد.
 
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه هنری حوزه علمیه قم در نامه ای به رئیس شبکه دو از پخش برنامه کتابخانه عمو پورنگ و بازتاب معنوی آن در ماه مبارک رمضان قدر دانی کرد.
 
همچنین رئیس سازمان بهزیستی از رئیس سازمان صدا و سیما به خاطر مخاطب قرار دادن جامعه هدف این سازمان در برنامه های رمضانی صدا و سیما تشکر کرد.
 
شبکه ورزش اولین جشن یک سالگی خود را با حضور روسای فدراسیون‌ها و ورزشکاران موفق سال گذشته از جمله فوتبال، والیبال، کشتی و وزنه برداری و همچنین اعضای فوتسال بانوان که موفق به کسب مقام در سال گذشته شده بودند برگزار کرد.
 
شبکه ورزش اول فروردین سال 91 شروع به پخش آزمایشی خود کرد و 28 تیر ماه 91 با حضور محمود احمدی نژاد رئیس جمهور افتتاح رسمی شد.
 
گروه ورزش و فرهنگ رادیو ورزش در راستای احیای سنت حسنه گلریزان مراسمی را تحت عنوان رسم خوبان در شب میلاد با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسین مجتبی (ع) با حضور نامداران ورزش ایران و با همکاری فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای کشور برگزار کردند.
 
در دیگر رویداد مرداد ماه، حجت اله السلام‌ موسوی مقدم قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما در بازدید از اداره کل روابط عمومی این سازمان از پایگاه جامع اطلاع رسانی صدا و سیما به طور رسمی رونمایی کرد.
 
 فیلم تلویزیونی آشپزی من به تهیه کنندگی سهیلا جلالی از تلویزیون ژاپن پخش شد.
 
 جمعیت حمایت از پیوند اعضا ایرانیان در جشن نفس از برنامه های حوزه سلامت تلویزیون و همکاری بی دریغ شبکه های سیما از علی دارابی معاون سیما قدر دانی و تندیس اهدا عضو را به دکتر دارابی و مدیر شبکه سلامت اهدا کردند.
 
برگزیدگان دومین جشنواره کشوری وبلاگ‌نویسی بسیج صدا و سیما با عنوان  انتخابات، تجلی حماسه سیاسی معرفی شدند.
 
 محمد حسین صوفی معاون صدای جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت رئیس ملی چین و شرکت در فیستوال رادیویی این کشور در راستای روابط رسانه‌ای بین ایران و چین، به پکن سفر کرد.
 
رادیو هفت در ویژه برنامه ای سه ساعته تولد سه سالگی خود را جشن گرفت.
 
با حضور استاندار خراسان جنوبی ایستگاه فرستند دیجیتال تلویزیونی در شهرستان فردوس و سرابان افتتاح شد.
 
سیمای آذری شبکه سحر مجموعه شاید برای شما اتفاق بیفتد را به زبان آذری دوبله کرد.
 

گزارش از طاهره خطیبی
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار