پدر طب سنتی ایران گفت :اگر طب ایرانی و اسلامی در کشور نهادینه شود، شاهد تحول و نشاط در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعیٰ و اقتصادی خواهیم بود.

استاد حسین خیر اندیش در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: احیای طب ایرانی و اسلامی توصیه مقام معظم رهبری است و خط مشی آن را نیز ایشان در خصوص نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی روشن ساخته اند.

وی گفت : اقبال مردمی در خصوص کاربرد طب سنتی تا حدی پیش رفته است که توانایی پاسخگویی درست به این خواسته ها چه از نظر علمی و چه به لحاظ امکانات دارویی و درمان در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کلید احیا و نهادینه سازی طب ایرانی و اسلامی کشورمان در دست مجلس شورای اسلامی است گفت : مجلس شورای اسلامی باید خیزش و علاقمندی مردمی را که به رواج طب سنتی در کشور بوجود آمده است مورد توجه قرار دهد و با وضع قوانین مدون و مشخص در زمینه احیای طب سنتی و اختصاص ردیف بودجه در بخش های مختلف آن شامل آموزش، تحقیق، کشاورزی، صنایع و وزارت بهداشت ، به این خواسته مردمی جامه عمل بپوشاند.

رئیس موسسه تحقیقات حجامت ایران هم چنین گفت: اگر طب چینی که حیطه کاربرد آن کمتر از طب ایرانی و اسلامی است، در جهان نهادینه شده، به این خاطراست که آنها 50 سال پیش در قانون اساسی این هدف را پایه ریزی کردند که باید نیمی از طب این کشور سنتی و نیمی دیگر طب رایج باشد.

خیر اندیش افزود: با نهادینه شدن طب سنتی ، بسیاری از هزینه های درمان کاهش یافته و حتی می توانیم خدمات این طب را به دنیا نیز صادر کنیم./س

 

برچسب ها: طب ، سنتی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.