تلاش برای تکمیل پرونده ثبت جهانی فناوری بادگیر.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد 

یزد در حقیقت پایتخت معماری ایران است و با توجه به وجود بادگیر به عنوان یک مشخصه ی قوی در معماری اصیل استان مقرر شده بخشی از اقدامات محلی توسط این اداره کل صورت پذیرد.

محمد مهدی شرافت ˈ در جمع مسافران و مسئولان اجرایی استان افزود: تلاش برای تکمیل پرونده ی ثبت جهانی فناوری بادگیر در کنار هماهنگی ارائه خدمات به مهمانان نوروزی یکی از از اقدامات اصلی میراث فرهنگی استان است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس دستور ریاست سازمان و به منظور ثبت فناوری بادگیر به نام کشور پر افتخار جمهوری اسلامی ایران ، کارگروهی توسط معاونت میراث فرهنگی کشور تشکیل و موضوع ثبت جهانی فناوری بادگیر توسط مدیر دفتر ثبت آثار در حال پیگیری و اقدام است.
 
این مسئول گفت: یزد در حقیقت پایتخت معماری ایران است و با توجه به وجود بادگیر به عنوان یک مشخصه ی قوی در معماری اصیل استان مقرر شده بخشی از اقدامات محلی توسط این اداره کل صورت پذیرد.

شرافت افزود: با توجه به تأثیر گذاری و نقش مردم در فرآیند ثبت جهانی فناوری بادگیر علاوه بر درخواست های سمن ها و بازاریان و ساکنین ، طوماری در مسجد جامع نصب شده که علاقه مندان میتوانند با امضاء آن به ثبت جهانی این اثر به نام ایران کمک نمایند.

در آیین افتتاح گنجینه مسجد جامع طومار به امضاء مدعوین جلسه ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،نیز رسید./ز

برچسب ها: پرونده ، ثبت ، جهانی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.