دانشمندان یک تراشهٔ منحصر به فرد در پردازندهٔ گوشی iphone به تازگی طراحی کرده‌اند که به کاربر اجازه می‌دهد حتی در زمان خاموشی گوشی خود به داده‌ها و اطلاعات دسترسی پیدا کند و حتی اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران ، فناوری جدید در گوشی iphone محصول شرکت اپل این اجازه را به کاربر می‌دهد که حتی پس از اتمام شارژ باتری گوشی خود همچنان داده‌ها را ردیابی نماید. 

گفتنی است، سنسورهایی در تراشهٔ مرکز پردازش این گوشی هوشمند قرار داده شده که می‌تواند به جمع آوری داده‌ها هنگامی که تلفن کاملا خاموش شده بپردازد. 



بررسی‌ها نشان می‌دهند در حالت خاموش گوشی iphone حتی می‌تواند ثبت کند که چه افرادی در حال برقراری تماس با فرد کاربر می‌باشند و بعد از روشن شدن مجدد دستگاه این اطلاعات را به کاربر نشان دهد. 

گفتنی است، تمامی داده‌ها بر روی تراشه مشهور به m۷ رمز گذاری شده و پس از ۷ روز از خاموش شدن دستگاه به طور خودکار حذف می‌شوند. 




کار‌شناسان اپل علت این امر را حفظ مقدار انرژی بسیار محدود توسط خود دستگاه برای به روزرسانی‌ها و نگهداری اطلاعات بر روی حافظه دستگاه می‌دانند که حتی می‌تواند برنامه‌های کاربردی و تماس‌های فرد را هم به صورت فعال و ACTIRE نگه دارد. 





منبع دیلی میل




انتهای پیام/
برچسب ها: تراشه ، اپل ، شارژ ، باتری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.