تاریخچه‌ ورزشگاه دستگردی

ورزشگاه شهید دستگردی‌ در همسایگی‌ ورزشگاه راه آهن‌ در شهرک اکباتان‌ قرار دارد و دارای گنجایش‌ 8250 تماشاگر است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ورزشگاه شهید دستگردی‌ یک ورزشگاه فوتبال‌ در شهرک اکباتان‌ تهران است این ورزشگاه در همسایگی‌ ورزشگاه راه آهن قراردارد .
 
***پیشینه‌ این ورزشگاه
 ورزشگاه شهید دستگردی در سال 1381  ساخته شده و دارای گنجایش‌ برابر 8250 تماشاگر است این ورزشگاه از سال 1381  تا 1386  ورزشگاه اختصاصی باشگاه فوتبال پاس تهران بود که پس از فرو پاشی این ورزشگاه در اختیار باشگاه استیل آذین قرار گرفت هم اکنون تیم ملی فوتبال جوانان ایران از آن بهره می‌گیرد.
 
 *** امکانات‌ ورزشگاه  شهید دستگردی‌
 این باشگاه دارای زمین بسکتبال،  والیبال، استخر، سونا،‌ ‌سالن کشتی و جودو می‌باشد.
 
***تورنمنت‌های بین‌المللی و دیدار‌های مهم در سال  
1384 در دیدار سوپر جام فوتبال ایران بین دو تیم فولاد خوزستان و صبا باتری که به برد چهار بر صفر  صبا باتری انجامید در این ورزشگاه  برگزار شد.
 
این ورزشگاه‌ میزبان دیدار‌های خانگی تیم فوتبال پاس تهران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2005 بود باشگاه فولاد خوزستان نیز که در لیگ قهرمانان آسیا 2006 جواز حضور در مسابقات را به دست آمده بود به دلیل آماده نبودن  ورزشگاه خانگی خود،  تختی اهواز  بازی های آسیایی‌‌‌اش را در ورزشگاه  شهید دستگردی تهران انجام داد ورزشگاه شهید دستگردی به همراه ورزشگاه راه آهن میزبان پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال زیر16  سال آسیا در سال 2012 بودند که با شرکت شانزدهم کشور آسیایی در تهران برگزار شد.
 
 همچنین بازی‌های تیم ملی فوتبال سوریه از سری مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا 2015 به دلیل درگیری‌های داخلی این کشور در ورزشگاه  شهید دستگردی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار