خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس24 در پکن گفت: مردم چین بیش از آنکه به مسائل اقتصادی و سیاسی مرتبط با سفر رئیس جمهورشان به فرانسه توجه کنند، به مسئله تجرد فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه می پردازند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، باتیست فالووز خبرنگار فرانس24 گفت: رسانه های چینی عناوین اصلی خود را همچنان به جستجوها برای یافتن لاشه بوئینگ مالزیایی اختصاص می دهند اما مسئله سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به فرانسه نیز جایگاه مهمی در روزنامه های چینی دارد. نکته ای که به طور مستمر در روزنامه های چینی مطرح می شود وضع بد اقتصادی فرانسه است. بسیاری از روزنامه های چینی خاطر نشان کرده اند فرانسه می کوشد با جلب حمایت اقتصاد چین، وضع خود را بهبود بخشد.

این خبرنگار ادامه داد اما اکثر مردم چین به طور گسترده در شبکه های اجتماعی به مسئله تجرد فرانسوا اولاند پرداخته اند.

باتیست فالووز ادامه داد دولت چین قطعا اگر احساس کند ضرر می کند، سرمایه گذاری نمی کند. چین در بخشهایی از اقتصاد فرانسه سرمایه گذاری کرده که یا سوددهی داشته باشد یا از لحاظ استراتژیک برایش مهم باشد. برای مثال چین در بخش لبنیات و تولید شیر در فرانسه سرمایه گذاری کرده است. نیازهای چین در بخش لبنیات بسیار زیاد است. چین همچنین از فناوریهای فرانسه برای کاهش آلودگی هوا استفاده می کند. به علاوه شرکت خودروسازی دونگ فنگ چین با خرید شرکت پژو می خواهد فناوریهای خود را در این عرصه توسعه دهد.

به همین علت چین سرمایه گذاریهایش را در فرانسه برد برد می داند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار