به گزارش خبرنگار حوزه سینما
باشگاه خبرنگاران؛ "سعید
سهیلی"، کارگردان سینما، در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی "کلاشینکف" در
خصوص نحوه شکل گیری فیلم خود گفت: در مدت سال هایی که فیلم سازی می کردم
تنها ایده شکل گیری کارهایم چند عکس بوده است که از طریق آنها به شکل گیری
فیلم می رسم.
وی ادامه داد: برای این فیلم نیز ایده ای به ذهنم
رسید که با محمد نژاد مطرح کردم و از او خواستم که فیلم نامه ای را از
جوانی پشت به دوربین و کلاشینکف دست طراحی کند و یک سال و نیم نیز برای
نگارش این فیلم نامه کار کردیم که برخی از اتفاقات در آن ناخواسته رقم
خورد.
سهیلی در خصوص به کارگیری از صحنه هایی از "لئون" و چند فیلم
دیگر در این کار عنوان کرد: از دوره نوجوانی چند فیلم مرا درگیر می کند که
از آنها می توان به فیلم های " لئون"، "قیصر" و "تنگنا" اشاره کرد شاید
آن شخصیت لئون ( کودک قاتل) بود که بر روی من تاثیر گذاشت.
وی در
پاسخ به پایان بندی فیلم اظهار داشت: هر کسی می تواند 100 نوع پلان و سکانس
مختلف داشته باشد و آن بستگی به کارگردان و نگاه او دارد؛ حس من در این
فیلم این بود که فرد در دنیای فیزیکی به آرزوهای خود نمی رسد و تنها در
فاصله مرگ و زندگی به آرزوهای خود دست پیدا می کند.
رضا عطاران،
بازیگر فیلم "کلاشینکف"، در خصوص دیالوگ های فی البداهه خود در فیلم بیان
کرد: در هر فیلمی که می خواهم بازی کنم پیشنهاداتی را مطرح می کنم که در
صورت پذیرش و یا عدم پذیرش آن را اعمال می کنم در این کار نیز نظرات خود را
به کارگدان مطرح کردم و او نیز پذیرفت.
ناصر چشم آذر ،آهنگساز، در
این نشست عنوان کرد: اوایل دی ماه بود که فیلم کامل نشده "کلاشینکف" را
دیدم و شخصیت ها در بطن فیلم گره خورده بودند تا روند فیلم شکل بگیرد و
رضایت من در بخش دوم فیلم بود که با رضایت کارگردان و پرداخت به موسیقی
عاطفی مخاطب را با آن درگیر کنیم و در بخش های دیگر نیز براساس پرداخت فیلم
آهنگ بسازیم.
سهیلی در خصوص قهرمان فیلم نیز اظهار داشت: عادل
قهرمان اصلی فیلم است که کلاشینکف هم دارد و تنها با یک برداشت که اسلحه
مشکلات را حل نمی کند.
وی در ادامه نشست در خصوص انعقاد قرارداد
بازیگران تصریح کرد: با هر بازیگری که قرارداد می بستیم که ابتدا در مورد
دستمزد و بعد عنوان بندی و تیتراژ صحبت می کردیم زمانی که به عقد قرار داد
عطاران رسیدیم با دستمزد بالای خود پوست ما را کند اما وقتی که به تیتراژ
فیلم رسیدیم از ما خواست که اسمش را در عنوان دوم بعد از ساعد سهیلی قرار
دهیم و ما به حرف او گوش ندادیم و سرانجام به ما امر کرد که این کار را
انجام دهیم رضا عطاران به عنوان غنیمت سینمای ایران است و دستش را می بوسم.
سهیلی در خصوص علت گرفتن دوربین به دست اظهار داشت: اعتقادی به دوربین روی دست ندارم چراکه دوربین بر روی پایه معنا پیدا می کند.
وی
در خصوص نوع به تصویر کشیدن تلخی در فیلم بیان کرد: نباید درگیری ها را
تلخ نمایش دهیم تا تماشاچی ناراحت شود و تلخی ها را باید شیرین نشان دهیم
ما سعی کردیم تلخی ها را کاهش دهیم و این کار را هم انجام دادیم و حال اگر
مخاطب از آن اذیت شده بسیار عاطفی و نازک نارنجی است.
این کارگردان
در خصوص بازی ساعد پسر خود خاطرنشان کرد: همیشه به عنوان کارگردان نه به
عنوان پدر به او می گفتم که برای بازی در نقش جدی نیاز با بازی در صحنه
تئاتر دارد و زمانی که بازی او را در فیلم "چند متر مکعب عشق" دیدم به
اندازه اون فیلم برای فیلم من خوب بازی نکرد.
در ادامه شهرام حقیقت
دوست بازیگر فیلم "کلاشینکف" ضمن تشکر از سهیلی و پیشنهاد بازی در این
کار افزود: همکاری قدیمی با سهیلی باعث شد این پیشنهاد را قبول کنم و با
اینکه نقش کوچکی را بازی کردم اما به اندازه بضاعت سینمای ایران کار را
دوست داشتم.
اندیشه فولادوند اظهار داشت: همکاری در این فیلم برایم
دلچسب بود قصه را دوست دارم به خاطر اینکه اسلحه تو این فیلم این حرف را
میزند.
گفتنی است: در این نشست یکی از منتقدان از نحوه ی مطرح کردن سوالات مجری نشست ابراز گله مندی کرد و مجری هیچ جوابی برای گفتن نداشت.
انتهای پیام/