پلیس مصر روز جمعه با تظاهرکنندگان معترض به تصمیم عبدالفتاح السیسی فرمانده سابق ارتش این کشور برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر درگیر شد و این نشانه ای از عمیق تر شدن دو دستگی در این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر در قاهره ، اسکندریه و دیگر شهرهای مصر با برپایی تظاهرات خشم خود را به نامزدی سیسی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نشان دادند.
خبرگزاری رسمی مصر ( منا ) اعلام کرد تظاهرکنندگان در بخش کارگرنشین هلوان و فیوم در جنوب قاهره گلوله های ساچمه ای شلیک کردند و پلیس نیز با شلیک گاز اشک آور واکنش نشان داد.

منا اعلام کرد تظاهرکنندگان همچنین جاده ها در هلوان را مسدود کردند. پلیس نیز در شهر اسکندریه به طرف تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کرد. در منطقه فیوم هم طرفداران و مخالفان مرسی درگیر شدند و نیروهای امنیتی برای پایان دادن به این درگیری مداخله کردند.
مخالفان سیسی همچنین تصویر بزرگی از این فرمانده سابق ارتش را در شهر پورت سعید در کانال سوئز به آتش کشیدند.

سیسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده مصر با هیچ رقیب جدی روبرو نیست. به طور گسترده در مصر این گمان وجود دارد که سیسی تنها فردی است که قادر به احیای نظم در مصر است.

نامزدی سیسی احتمالا باعث افزایش اعتراض اسلامگرایان در مصر خواهد شد. اخوان المسلمین نامزدی سیسی را رد کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصر ، پلیس ، سیسی ، مرسی ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار