آبان سال 92 در حالی سپری شد که معمای ناپدید شدن پزشک سرشناس، شعادت مرزبانان، جنایت خانوادگی مرد عصبانی،ترور دادستان زابل، قتل معاون وزیر صنعت و اعدام عامل شهادت مامور پلیس از مهمترین اخبار حوادث این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران: 2 آبان، همسر دوم پزشک سرشناس پس از ۱۸ سال از جنایت و کشف جسد مقتول به عنوان تنها مظنون قتل دستگیر شد.

اسفندماه سال گذشته مرد جوانی با مراجعه به شعبه هشتم بازپرسی دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی از ناپدید شدن مرموز پدرش خبر داد.

وی به بازپرس پرونده گفت: پدرم که از پزشکان عمومیسرشناس بود ۲۰ مهرماه سال ۷۴ در حالی که ۵۹ ساله بود از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. یک ساعت بعد نیز نامادریام با حالتی غیرعادی به خانه بازگشت که این رفتار باعث شک من شد. صبح روز بعد وقتی سراغ پدرم را از نامادری گرفتم او گفت پدرت جایی رفته و دیگر باز نمیگردد. سال ۸۸ پس از اتمام دوره سربازی با نامادریام تماس گرفته و از او خواستم اگر اطلاعی از پدرم دارد به من بگوید که او با حالتی غیرعادی مدعی شد از محل پدرم اطلاع دارد و فقط هنگامیکه در یک قدمیمرگ قرار دارد جای او را به من میگوید.

شاکی ادامه داد: در این مدت به دلیل مشکلاتی نتوانستم موضوع را پیگیری کنم اما حالا با به دست آوردن مدارکی علیه نامادریام از او شکایت دارم. در ادامه پرونده برای انجام تحقیقات به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد که ماموران در جریان بررسیها دریافتند همزمان با ناپدید شدن پزشک عمومیشکایتی در این رابطه مطرح شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است.

از سوی دیگر پسر این پزشک يك فایل صوتی را در اختیار ماموران قرار داد که در آن نامادریاش مدعی شده بود پدرش کشته شده است.

ماموران با جمع آوری اسناد و مدارک دوم مهرماه سال گذشته زن ۵۴ ساله را دستگیر کردند که او در بازجوییها منکر قتل و صدای ضبط شده شد. با توجه به رفتار مشکوک این زن تیمیاز کارآگاهان برای بررسی خانه پزشک ناپدید شده راهی محله ستارخان شدنددر بازرسی از ساختمان سه طبقه ماموران متوجه یک دیوار کاذب در موتورخانه ساختمان شده که پس از تخریب این دیوار با اسکلت مردی در پشت آن روبهرو شدند.

فرزندان مقتول که در محل حضور داشتند مدعی شدند به احتمال قوی این اسکلت متعلق به پدرشان است. در ادامه مشخص شد اسکلت کشف شده متعلق به پزشک نبوده و همسر او با وثیقه آزاد شد.

**شهادت ماموران در مرز

3 آبان ماه خبری در رسانه‌های داخلی منعکس شد که از حادثه‌ای تلخ و خونین حکایت می‌کرد. این بار شهادت ۱۴ مرزبان در درگیری با تروریست‌های وابسته به بیگانه در صدر اخبار قرار گرفت.

این درگیری در نقطه صفر مرزی بخش کوهک از شهرستان سراوان رخ داد و برخی روایت‌‌ها حاکی است که شبیخون اشرار با گروگانگیری ۳ نفر از مرزبانان به پایان رسیده و آن‌ها با استفاده از تاریکی شب به خاک پاکستان وارد شده و از این طریق متواری شده‌اند. 

این حمله تروریستی در حالی انجام شد که صبح روز بعد۱۶ نفر از عناصر تروریستی گروهک‌های معاند نظام در زاهدان به دار مجازات آویخته شدند.در ادامه بررسی ها مشخص شد، اشرار هیچ ماموری را به گروگان نگرفته اند.

**جنایت خانوادگی مرد جنایی

7 آبان، مردجنایتکار که کلکسیونی از کتابهای جنایی را در کمدش نگهداری ميکرد، در اقداميجنون آمیز همسر و دو فرزندش را با انگیزهای نامشخص کشت.

ساعت 21 و 30 دقیقه 23 مهر سال گذشته وقوع سه فقره قتل در خيابان کميل – خيابان تيموري، به کلانتري 111 هفت چنار اعلام شد .در بررسيهاي اوليه مشخص شد که سه نفر از اعضاي يک خانواده به نام زهرا 46 ساله( مادر خانواده )، پريسا 25 ساله (دختر خانواده ) و محمدرضا 15 ساله (پسر خانواده )، در حاليکه آثار شکستگي در سر "زهرا" و "محمدرضا" و آثار خفگي در دور گردن "پريسا"   بود، به قتل رسيده اند .

بازتاب خبر وقوع جنايت و قتل سه نفر از اعضاي يک خانواده، بهگونه اي در همان لحظه در منطقه منتشر شد که مردم بيشماري در محل جنايت حاضر و ساعتها در اطراف ساختمان و کوچههای مجاور تجمع کرده بودند.

از سوي ديگر تعدادي از همسايگان و ساکنان واحدهاي ديگر آپارتمان نيز به حدي وحشت زده و نگران بودند که پس از اطلاع از موضوع جنايت، محلهاي سکونت خود را ترک کرده و به همين علت تحقيقات اوليه از محل جنايت با مشکل رو به رو شده بود .با توجه به اينکه پدر خانواده به نام "حميدرضا . ن" 47 ساله موضوع جنايت را به پليس اطلاع داده بود، تحقيقات از وي آغاز شد .

متهم در خصوص روز جنايت نيز به کارآگاهان گفت : روز حادثه پس از درگيريای که با همسرم داشتم، او قصد بيرون رفتن از خانه را داشت که بلافاصله به پشت بام رفتم و چوب دستي را که آنجا بود برداشته و داخل منزل آمدم . چندين ضربه به سر همسرم وارد کردم که روی زمين افتاد . تصميم گرفتم بچههايم را نيز بکشم به همين علت، زماني که محمدرضا ساعت 14 به منزل آمد از من پرسيد که چرا مادرش خوابيده ؟ و نشست که پتو را بردارد که با چوبدستي از پشت سر، چندين ضربه به سر او وارد کردم که او نيز روي زمين افتاد .

متهم ادامه داد: ديگر کنترل خود را از دست داده بودم و جسد محمدرضا را کنار مادرش گذاشتم . حدود ساعت 16 و 15 دقیقه به پريسا زنگ زدم و از او خواستم تا سريع به منزل بيايد . چرا که احتمال ميدادم او جسدها را ببيند، از او خواستم که به بهانه جابهجا کردن وسايل و کمک به من، بدون آنکه داخل خانه برود، به پشت بام بيايد . زمانيکه پريسا به پشتبام آمد،  يک بند رشته اي را که  از قبل آماده کردم بودم، به دور گردنش انداخته و او را خفه کردم . بعد از خفه کردن پريسا، او را به داخل اتاق خواب خودش بردم .

**ترور دادستان

15 آبان، حدود ساعت 7 و 30 دقیقه موسی نوری، دادستان عموميو انقلاب شهرستان زابل و راننده اداری وی در مسیر منزل تا محل کار، از سوی مهاجمان ناشناس مورد حمله قرار گرفته و شهید شدند.

مهاجمان پس از متوقف کردن خودروی دادستان مقابل بیمارستان امیرالمومنین (ع) زابل، آنها را با اسلحه کلاشينکف به رگبار گلوله بسته و به شهادت رساندند‬.

با وجود گمانه زنیهای فراوانی که در خصوص تروریستی بودن این حادثه در رسانهها اتفاق افتاد، هوشنگ ناظری فرماندار زابل ساعتی پس از این حادثه خطاب به رسانهها گفت: شهادت دادستان زابل به هیچ گروهکی منتسب نبوده و تنها بر اثر اجرای عدالت ایشان در اجرای قانون بوده است.

**قتل معاون وزیر

19 آبان،ساعت 20 و 4 دقیقه یک دستگاه پژو پارس که با چراغ روشن از مسیر اصلی منحرف شده بود توجه عابران در خیابان گلبرگ نرسیده به سبلان را به خود جلب کرد.

در ادامه یک يگانازماموران راهنمایی و رانندگی خود را به آنجا رسانده و پس از بررسی خودرو با جسد راننده در داخل خودرو روبهرو شدند. جسد مرد میانسال غرق در خون روی صندلی راننده قرار داشت.

با اطلاع ماجرا به مرکز فوریتهاي پلیسی تیمياز ماموران اداره دهم مبارزه با جرائم جنایی در محل جنایت حاضر شدند. تحقیقات مقدماتی نشان داد مرد میانسال هدف دو گلوله قرار گرفته و در دم جان باخته است.

بررسی مدارک شناسایی مقتول نشان داد، او صفدر رحمت آبادی ، معاون پارلمانی وزیر صنعت ، معدن و تجارت بوده که با شلیک دو گلوله به سرش به قتل رسیده بود.

از سوی دیگر نحوه تیراندازی به سوی مقتول حکایت از آن داشت که در زمان تیراندازی قاتل در داخل خودرو نشسته بوده است. دو پوکه نیز در داخل خودرو کشف شد. با توجه به نبود آثار درگیری  روی بدن مقتول و انحراف خودرو از مسیر اصلی، ماموران در فرضیات خود احتمال دادند، شلیک گلوله به طور ناگهانی بوده و در زمان تیراندازی مرحوم رحمت آبادی در حال رانندگی با سرعت پايین بوده است.

این احتمال در حالی مطرح شد که اگر سرعت خودرو بالا بود یا درگیری بین قاتل و مقتول رخ ميداد، عابران و خودروهای عبوری متوجه ماجرا ميشدند. سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، معاون دادستان تهران و قاضی سپیدنامه بازپرس جنایی تهران در همان لحظات اولیه در محل حادثه حاضر شده و تحقیقات قضایی در رابطه با این جنایت آغاز شد.

در ادامه زن و مرد جوانی در این جنایت دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

**اعدام عامل شهادت مامور پلیس در زندان


25 آبان،حکم اعدام قاتل شهید شهرام رضایی در زندان مرکزی اصفهان اجرا شد.

سال 88 و تقریبا در چنین روزی ساعت 6 و 45 دقیقه صبح 25 آبان شهید شهرام رضایی که عضو یگان امداد فریدن بود، در حال گشتزنی در کمربندی داران متوجه متواری شدن یک دستگاه سمند نقرهای از سمت الیگودرز به اصفهان شد و سپس به تعقیب این خودرو مشکوک پرداخت.

با دستور فرماندهی انتظامی تعقیب و گریز ادامه و به خودرو فرمان ایست داده میشود. این خودروي يگان که پنج نفر سرنشین داشته است، بر اساس تعهد خود به تعقیب و گریز ادامه میدهد تا در نهایت سمند نقرهای مورد نظر در محل پل زیر گذر داران واژگون شده و خودروی قاتل در آن مسیر در حالی که نور بالای خودرو را روشن کرده بوده، متوقف میشود و در همین حال شهید رضایی پیاده شده و فکر میکند فرد متواری فوت کرده که ناگهان قاتل با اسلحه کلاشینکف به سمت وی تیراندازی میکند.

قاتل 16 تا 17 گلوله شلیک میکند که یک گلوله آن به سر شهید رضایی اصابت و شهید میشود.بقیه سرنشینان خودروی یگان حالت پناه میگیرند که قاتل شروع به تير اندازي تک تیر به سمت ماموران ميكند و متواری میشود.

پس از این واقعه چرخ بال نیروی ناجا با یگان ویژه به محل اعزام شدند و پس از 48 ساعت گشتزنی قاتل متواری را در پشت یک سوله در داران دستگیر ميكنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قتل ، انتظامی ، حوادث ، مهم ، پلیس ، دستگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار