خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه 12 فروردین، اوج اعتماد مردم به امام (ره) و جایگاه رهبری است، گفت: 12 فروردین، خط باطلی بر مقوله جدایی دین از سیاست، کشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در  نماز جمعه این شهرستان با تبریک ایام نوروز، اظهار داشت: بر پایه بعضی روایات، نوروز جایگاه تاریخی و ارزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه تقاضا داریم نوروز را آن‌گونه که باید، گرامی بداریم، افزود: نباید بگذاریم خرافه با نوروز همراه شود.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با بیان اینکه در ایام نوروز، عید 12 فروردین را هم خلق کردیم، تصریح کرد: امام راحل فرمودند صبحگاه 12 فروردین از بزرگ‌ترین اعیاد ملی و مذهبی است که باید زنده نگه داشته شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه 12 فروردین، اوج اعتماد مردم به امام (ره) و جایگاه رهبری است، گفت: 12 فروردین، خط باطلی بر مقوله جدایی دین از سیاست، کشید.

وی با بیان اینکه اقتصاد، فرهنگ، عزم ملی و مدیریت جهادی، عناوین بسیار مهمی است، یادآور شد: اقتدار یک ملت بر پایه اقتصاد و فرهنگ سالم و علم است.

این مسئول با اشاره به اینکه شعار سال رهبری، شعاری نیست که بر تابلو بنویسیم و بر در و دیوار و خیابان بچسبانیم، اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های کامل و جامعی، این شعار را در عمل اجرا کنیم و الگوی علمی اقتصادی متناسب با نیازهای کشور داشته باشیم که در مقابل فراز و نشیب‌های سیاست‌های استعماری ایستادگی کند و گرفتار نشود.

وی با بیان اینکه ملت باید در این عرصه میدان‌داری کند، گفت: فرهنگ از اقتصاد مهم‌تر است و امیدواریم همه مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی به خوبی برنامه‌ریزی کنند و به ارزش‌های جامعه بپردازند.

یوسف‌پور با عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، اظهار داشت: از آداب رفتاری و گفتاری، حرمت‌داری است.

وی با بیان اینکه اگر در جامعه حرکت‌شکنی رخ دهد جامعه از ارزش‌ها دور می‌شود، ادامه داد: باید ایام شهادت حضرت فاطمه(س) را ارج بنهیم و حرمت‌داری کنیم، در حرمت‌داری است که می‌توان غم و شادی را داشت.

خطیب موقت نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه خداوند اعمال بندگان را بر پایه تقوا و اخلاق کریمه می‌پذیرد، تصریح کرد: عدل به این معنا است که هر چیزی در جای خود باشد و افراط و تفریط، خلاف عدل است.

وی با بیان اینکه عدل با همه ارزش‌هایی که دارد اما جامعه را بالنده نگه نمی‌دارند، گفت: احسان است که نشاط و بالندگی جامعه را فراهم می‌کند و خداوند بعد از عدل، به احسان فرمان می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه ساری یادآور شد: عدل محور آفرینش است اما احسان، محور تقوا و اخلاق کریمه است.

وی با بیان اینکه اصل اساسی نوروز بر پایه احسان است، گفت: در شکوفایی طبیعت، اخلاق انسان هم باید شکوفا شود و دوستی‌ها شکل بگیرد و دشمنی‌ها رخت بربندد./س


برچسب ها: فروردین ، مردم ، اوج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.