اسید‌های چرب امگا3 به عنوان محافظتی برای پیشگیری از سرطان پوست است.

مرتضی صفو‌ی دانشیار‌ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مواد مغذی در برنامه غذایی افراد می‌توانند روند پیشرفت بیماری به خصوص سرطان را کاهش دهد.

وی گفت: امروزه یک سوم سرطان‌ها با رژیم غذایی در طول زمان ارتباط دارند عوامل غذایی در بروز انواع سرطان‌ها نقش دارند و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند چای سبز می‌توانند به پیشگیری از سرطان کمک کنند.

 این متخصص تغذیه افزود: اسید‌های چرب امگا 3 ممکن است به عنوان یک عامل محافظتی ویژه برای پیشگیری از سرطان پوست مفید باشند چرا كه ملانوما‌ می تواند بر اثر کاروتنوئید‌ها و ایزوفلانوئید‌ها ایجاد شود.

صفوی اضافه  کرد: برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست توصیه می‌شود که از غذا‌های متنوع مصرف شود، خصوصا یک رژیم سرشار از سبزی، میوه و غلات سبوس دار می‌تواند مفید باشد.

 وی گفت: مصرف غذاهای نمک سود شده، دودی شده و مواد غذایی مواد نگهدارنده می‌تواند بروز سرطان را افزایش دهد و افرادی که رژیم پرچرب و سرشار از چربی اشباع و ترانس مصرف می‌کنند 5 برابر بیشتر از افراد با مصرف متعادل چربی دچار سرطان می‌شوند.

این متخصص تغذیه افزود: مواد  غذایی طبیعی ضد سرطان شامل میوه‌ها یا سبزی‌های سبز تیره، زرد، نارنجی، انگور قرمز، خانواده کلم، گوجه فرنگی، مرکبات، روغن‌های کانولا و زیتون سیر، حبوبات، غلات کامل و ماهی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، پوست ، مواد غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار