دو روش کنترل قیمت‌ها وحمایت دولت از طریق پرداخت مستقیم یارانه‌ها،کاهش هزینه‌های دارو برای بیماران را به دنبال خواهد داشت.

دکتر دنیاروند رییس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در پاسخ به کاهش هزینه‌های پرداختی دارو توسط مردم در سال 93 گفت:ما از دو جنبه تلاش می‌کنیم تا هزینه‌ی پرداختی مردم کاهش یابد.
 
وی ادامه داد :اولین جنبه،کنترل قیمت داروها است كه بر اين اساس در سال 93 به هیچ عنوان جهش قیمتی دارو را نخواهیم داشت. 

وی در پاسخ به عدم وجود جهش قیمتی در 6 ماهه‌ی اول سال گفت:این عدم وجود جهش قیمت درکل سال است و خاطرنشان کرد،در شش ماهه‌ی اول مطمئناً کنترل قیمت‌ها بسیار شدید خواهد بود و  در زمينه تولید داخل به هیچ عنوان افزایش قیمت در ماه‌های اول سال را نخواهیم داشت. 

وی گفت:این عدم افزایش قیمت به تمام شرکت‌های دارو ساز ابلاغ شده است ودر رابطه با داروهای وارداتی سیاست کاهش قیمت را داریم. 

دکتر دیناروند ادامه داد:سیاست چانه زنی قیمت از حدود یک ماه و نیم شروع شده است و قیمت بخشی از داروهای وارداتی ونه لزوماً تمام آن‌ها در سال 93 قیمتی کمتر از  سال92 خواهد داشت. 

وی در پاسخ به سوالي مبني بر میزان کاهش قیمت گفت: كاهش قيمت به نوع دارو وابسته است و برخی داروها ممکن است تا 50 درصد کاهش قیمت داشته باشند و داروهایی ممکن است تا 5 درصد کاهش قیمت داشته باشند.

وی در پايان افزود:دو روش کنترل قیمت‌ها وحمایت دولت از طریق پرداخت مستقیم یارانه‌ها،کاهش هزینه‌های دارو برای بیماران را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
واقعاااااااااااا ؟؟!!!
آخرین اخبار