نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر شنبه اعلام کرد دوشنبه برای شرکت در اجلاس آفریقا-اروپا به بروکسل سفر خواهد کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان؛ فهمی با اعلام این مطلب افزود در تماسی تلفنی با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا درباره روند سازش در خاورمیانه و صلح میان اسرائیلیها و فلسطینیان و همچنین مسئله سوریه رایزنی کرده است .
فهمی در حاشیه فارغ التحصیلی دیپلماتهای جدید در قاهره تصریح کرد:« پس از آنکه از بروکسل بازگردم به تعدادی از کشورهای شرق اروپا با هدف تقویت روابط سفر خواهم کرد ».
نبیل فهمی درباره مصوبات نشست سران عرب گفت :« مصر در این نشست به روشنی موضع خود را درباره تروریسم اعلام کرده است و به زودی نشستی میان وزرای دادگستری و کشورهای عربی به منظور بررسی این امر یعنی مبارزه با تروریسم برگزار خواهد شد . »
فهمی تصریح کرد مشکلات کشورهای عربی با یکدیگر زیاد است و مشکل به نظر می رسید که در نشست اخیر در کویت بتوان همه آنها را مطرح و حل کرد.
وی تاکید کرد کویت در سمت ریاست این نشست بسیار مسئولیت پذیر است و تلاش می کند اتحاد میان کشورهای عربی را تقویت کند.

وی درباره سخنرانی امیر قطر که در امور داخلی مصر دخالت کرده بود افزود صحبتهای عدلی منصور رئیس جمهور مصر بسیار شفاف و روشن پاسخ گفته ها و نگفته ها را داده است.
وی درباره هماهنگی میان مصر و عربستان و سفر باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به ریاض تصریح کرد همیشه هماهنگی میان مصر و عربستان برقرار بوده و هست .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار