دنی آلوز داسیلوا‌، مدافع تیم فوتبال بارسلونا‌ تیم ملی برزیل عملکرد خوبی در تیمش داشته است و به احتمال زیاد در ترکیب برزیل در جام جهانی حاضر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌ دنی آلوز‌ داسیلوا‌ متولد 6 می 1983  فوتبالیستی برزیلی است که در حال حاضر در پست دفاع راست هجومی، برای تیم فوتبال بارسلونا‌ در لالیگا‌ و همچنین تیم ملی فوتبال برزیل بازی می‌کند.
 
 قبل از پیوستن به تیم کاتالونیایی‌ آلوز‌ به مدت 6 سال در تیم سو‌یا بازی می‌کرد و با 2 عنوان قهرمانی در جام یوفا و یک قهرمانی در کویا‌ دل ری‌ دوران موفقیت آمیزی را در تیم گذراند او به مبلغ 29 میلیون یورو به علاوه مقدار 6 میلیون یوور‌ اضافی، به بار‌سلونا پیوست، تا به عنوان گران‌ترین هافبک‌ راست تاریخ شناخته شود و همچنین بتواند در اولین فصل حضور خود در این تیم سه‌گانه را ببرد.
 


 سوابق باشگاهی:

 
 در سال 2002-2003 بعد از این که دنی آلوز‌ به صورت قرضی از باهیا‌ به سویا‌ منتقل شد به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی جوانان برزیل در جام جهانی جوانان 2003 بازی کرد و با این تیم به مقام قهرمانی رسید. در پایان این مسابقات آلوز‌ به عنوان سومین بازیکن‌ برتر جام شناخته شد.اتفاقی که باعث دائمی شدن قرارداد او با باشگاه سویا‌ شد.
 
در دسامبر‌ 2006 آلوز‌ قراردادی با سویا‌ به امضا رساند که او را تا سال 2012 در سویا‌ ماندگار کرد او فصل 2006-2007  را با  موفقیت پشت سر گذاشت و با 47 با حضور در ترکیب سویا و به ثمر رساندن پنج گل از بازیکنان مهم تیم به شمار می‌آمد او همچنین در تمام بازی‌های سویا در جام یوفا که سرانجام با قهرمانی ششمین به پایان رسید حضور داشت.
 
 در سال‌های حضور در اسپانیا، آلوز‌ توانست تابعیت اسپانیایی بگیرد موضوعی که باعث می‌شد محدودیت‌های کشور‌های خارج از اتحادیه اروپا برای او از بین برود و برای بازی در تیم‌های کشو‌رهای اتحادیه اروپا، به مجوز کار نیازی نداشته باشد.
 


 در 16 اوت 2007 بود که سویا‌ پیشنهاد چلسی برای خریدن آلوز‌ ‌را رد کرد، و شش روز بعد نیز دومین پیشنهاد چلسی را نپذیرفت بعد از آنکه مذاکرات آلوز‌ با چلسی به دلیل مخالفت باشگاه سو‌یا به ثمر رسید آلوز‌ تصمیم به ماندن در سویا‌ گرفت.
 
آلوز‌ در تاریخ 2 ژوئیه‌ 2008 رسما به بارسلونا‌ پیوست رقم این انتقال 29 میلیون یورو اعلام شد،  که به همراه 6 میلیون یورو اعلام شد، که به همراه 6 میلیون یورو اضافه مرتبط با عملکرد او در بار‌سلونا آلوز‌ را تبدیل به گران ترین  دفاع راست دنیا می‌کرد و همچنین نام او را به عنوان سومین بازیکن‌ گران قیمت بارسا‌ در طول تاریخ این باشگاه قرار می‌داد.
 
او با بارسا‌ قرارداد وی 4 ساله به امضا رساند که رقم فسخ آن 90 میلیون یورو تعیین شده بود تا 18 اوت او به عنوان گران‌ترین ‌بازیکن انتقال یافته در بازار نقل و انتقالات تابستان 2008 محسوب می‌شد. امضا رساند که رقم آن 90 میلیون یورو تعیین شده  بود تا 8 اوت او به عنوان گران ترین بازیکن‌ انتقال یافته در بازار نقل و انتقالات تابستان 2008 محسوب می‌شد.
 
اما این رکورد هنگامی که روبینیو‌ فوروارد‌ رئال‌مادرید،  با رقمی در حدود 40 میلیون یورو در روز پایانی نقل و انتقالات به منچستر‌‌سیتی انتقال یافت شکسته شد.
 


دنی ‌آلوز بازی خود در بارسلونا را با بازی  مقابل دیستا‌ کراکوف‌ در دور سوم مقدماتی فصل 2009-2008  لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ 13 اوت 2008 آغاز کرد او همچنین اولین بازی خود در لالیگا با پیراهن بارسا را مقابل نومانسیا‌ در 31 اوت 2008 انجام داد.
 
 سوابق ملی:

 دنی آلوز‌ اولین بازی خود با پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل را در مسابقه‌ای دوستانه و غیر رسمی مقابل تیم منتخب الکویت‌ کویت در 7 اکتبر 2006 انجام داد.
 
اگر چه آلوز به عنوان گران قیمت ترین مدافع تاریخ شناخته می‌شود اما در تیم ملی هرگز نتوانسته جایی ثابت برای خود بدست آورد و هم تیمی‌اش مایکون‌ در صورت حضور انتخاب اول پست دفاع راست است در نیمه نهایی جام کنفدراسیون‌ها در سال 2009  آلوز‌ در بازی مقابل آفریقای جنوبی به عنوان یار ذخیره به میدان رفت و موفق شد در دقیقه 88 گل برتری تیمش را از روی ضربه‌ای به ثمر برساند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار