در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ داده است.

 
 رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از افزایش حدود 10 درصدی تصادفات در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی در کشور در دو روز گذشته خبر داد.
سرداراسکندر مومنی در سمنان گفت: همچنان واژگونی و سبقت غیرمجازو انحراف به چپ بالاترین میزان تخلفات هستندو برای کاهش این تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی، رانندگان قوانین را به دقت رعایت کنند.
وی با بیان اینکه از رانندگی هموطنان در آغاز دور دوم سفرهای نوروزی گلایه داریم افزود: از هموطنان می خواهیم در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا افزایش تصادفات در دور روز اخیر جبران شود.
وی از ابلاغ دستور به پلیس راهنمایی و رانندگی کشور برای کنترل تردد و کاهش حوادث خبر داد و افزود: ماموران پلیس دستور دارند با تخلفات حادثه ساز سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز برخورد کنند و خودروها را در صورت ارتکاب دو تخلف همزمان، 72 ساعت توقیف کنند.
وی با اشاره به سه محور پرتصادف کشور، گفت: در محورهای اصفهان به شیراز، رشت به لاهیجان و همچنین در استان سمنان محور شاهرود به سبزوار بیشترین تصادفات کشور رخ داده است.
ریس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیشترین تصادفات را خودروی پراید اعلام کردو گفت: حدود 30 درصد تصادفات سواری پراید و بعد از آن هم پیکان و پزو 405 به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه امروز ترافیک آرام تر از روز قبل گزارش شده است گفت: مسیر های مواصلاتی به مشهد مقدس از سمنان ، گلستان و همچنین شمال کشور امروز نسبت به استان های دیگر پرتردد بودند ولی نسبت به روز قبل کمی آرام تر است.
وی با اشاره به ورود یک جبهه هوای سرد از غرب کشور و احتمال بارش ها در ارتفاعات، افزود: رانندگانی که در محورهای نقاط مرتفع کشور تردد می کنند باید به کاهش سرعت و افزایش فاصله طولی با خودروی جلوی خود را بیشتر مدنظر قرار دهند.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خاطرنشان کرد: در دور اول سفرهای نوروزی در کشور، تصادفات 13 درصد کاهش داشته است که نشان از توجه رانندگان است./س
برچسب ها: سفر ، جاده ، تصادف ، سردار مومنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.