محمد واحدی" جانشین مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با توجه به منویات مقام معظم رهبری در رابطه با نامگذاری سال 93 به نام"اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مديريت جهادی" در یادداشتی نوشت: امروز اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن و مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و این مسأله در حالی مطرح می‌شود که بزرگ‌ترین دشمن ما یعنی آمریکا در وزارت اقتصادش کارگروه جنگ اقتصادی علیه ایران تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در نگاهی به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در می‌یابیم که تا حد قابل قبولی حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری با برگزاری انتخابات پرشور خردادماه  92  تحقق یافت، ملت ایران با لبیک به مولای‌شان و با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر نشان دادند صحنه را خالی نمی‌کنند و مانند همیشه در تمام عرصه‌ها پیش‌قدم خواهند بود.

با اینکه حماسه سیاسی چهره‌ عزت ملی را در سال 92 به رخ جهانیان کشید اما حماسه اقتصادی که به گفته حضرت آقا وظیفه مسئولان دولتی بود، متاسفانه جز در مواردی تحقق نیافت و آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

طرح مساله اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سند اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گویای این مطلب است که این مساله اقتصاد از منظر رهبری تا چه حد مورد توجه بوده است. امروزه مردم و کشور ما در حال جنگ با کشورهای غربی و دشمنان نظام و انقلاب هستند، البته جنگ نه به معنای حمله نظامی بلکه تهاجم خاموش، کشورهای غربی با توجه به اینکه توان رویارویی نظامی مستقیم با ایران را ندارند با حمله به اقتصاد و فرهنگ کشورمان قصد حمله به ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی را کرده‌اند.

امروز اقتصاد مقاومتی به معنای مقاومت در برابر تهاجم اقتصادی دشمن و مقابله با آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و این مسأله در حالی مطرح می‌شود که بزرگ‌ترین دشمن ما یعنی آمریکا در وزارت اقتصادش کارگروه جنگ اقتصادی علیه ایران تشکیل داده است و از تمام ظرفیت‌های موجود برای هدف قرار دادن بنگاه‌های اقتصادی ما به وسیله تحریم‌ها استفاده می‌کند.
 
نام‌گذاری امسال با عنوان "اقتصاد و فرهنگ" بیان‌گر این موضوع است که عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مقاومت در برابر تهاجم خاموش اقتصادی دشمنان امری ضروری و مانند جهاد بوده که در این چند سال اخیر مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

کشور ما در زمینه فرهنگی نیز مانند اقتصاد در حال جنگ مستقیم با آمریکا است امروز تمام کانال و رسانه‌های غربی آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی ایرانی ما را هدف گرفته‌اند و در عمل با تهیه برنامه‌های مبتذل و ضد ارزشی با اصول اولیه اسلامی مخالفت کرده و سعی دارند ارزش‌هایی مانند عفاف و حیا را به سخره گرفته و آن را از مشخصه‌های عقب‌ماندگی و بی‌سوادی جلوه دهند.

برخی رسانه‌های غربی که مدیریت آن‌ها را افرادی هم‌چون "رابرت مرداک" برعهده دارند با هزینه‌های هنگفتی که دشمنان ما در اختیارشان می‌گذارند، به صورت علنی به جنگ فرهنگی با ملت ما مشغولند. مهم‌ترین کار دشمن در تهاجم فرهنگی گرفتن روحیّه خود‌باوری و ایمان از ملت ما است و بد نیست در این زمینه سخن یکی از معاونان سابق سیا را از نظر بگذارانیم که می‌گوید: بعد از مدت‌ها تحقیق به این نتیجه رسیدیم که قدرت رهبر مذهبی ایران و استفاده از فرهنگ شهادت در انقلاب ایران تاثیرگذار بوده، ما هم‌چنین به این نتیجه رسیدیم که شیعیان بیش‌تر از دیگر مذاهب اسلامی فعال و پویا هستند ... به همین منظور چهل میلیون دلار بودجه برای آن اختصاص دادیم ... و تا سال 1389 مرجعیت را که سد اصلی اهداف ما می‌باشند تضعیف کرده و آنان را به دست خود شیعیان و دیگر مذاهب نابود کنیم و در نهایت تیر خلاص را بر این فرهنگ و مذهب بزنیم. پس مطمئنا حضور دشمن در زمینه مسائل فرهنگی غیر قابل فراموشی و انکار است.
 
طرح مسئله فرهنگ مقاومتی به معنای مقاوم‌سازی پایه‌های فرهنگی اسلامی ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی بیگانگان امری مهم  و ضروری است.
 
با توجه به مطالب گفته شده، از میان دو تهاجم؛ با نظر بر اینکه تهاجم فرهنگی اساس رفتار و اندیشه ملت ما را هدف قرار داده است بسیار خطرناک‌تر از تهاجم اقتصادی است چراکه ملتی که از نظر فرهنگی، جیره‌خوار ملتی دیگر باشد صد در صد از نظر نظامی، سیاسی، اقتصادی نیز جیره‌خوار همان ملت خواهد شد، پس مهم‌ترین وظیفه ما به گفته مقام معظم رهبری شناخت فرهنگ مذهبی، ملی، منطقه‌مان می‌باشد تا با مظاهر تهاجم فرهنگی دشمن آشنا شویم و به حراست از فرهنگ خودمان بپردازیم که در این صورت اگر کار از کار بگذرد و ما دیر متوجه باشیم، نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب خواهد شده و بیش از حسرت خوردن فایده‌ای نخواهد داشت.

طرح مساله عزم ملی و مدیریت جهادی با نگاهی کارشناسانه بیان‌گر این موضوع است که اقتصاد و فرهنگ دو مساله تاثیرگذار تنها با همکاری و همراهی مردم و مسئولان امکان پذیر می‌باشند و پر واضح است بنای زندگی و سازندگی در آینده بدون مشارکت مردم تحقق‌پذیر نیست، بنابراین علاوه بر مدیریت جهادگونه‌ای که مسئولان انجام می‌دهند، حضور مردم در هر دو عرصه اقتصاد و فرهنگ ضروری است.

امیدواریم در سال جدید مسئولان نیز در کنار مردم در تحقق شعار امسال و اجرای منویات مقام معظم رهبری بیش از پیش کوشا باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار