مسوول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فیروزآباد گفت: عشایر فیروزآباد فارس نحوه زندگی و فرهنگ های عمومی قشقایی را برای میهمانان نوروزی این شهرستان در کاخ اردشیر بابکان به نمایش گذاشتند که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفت.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ درنا شهبازی افزود: مجموعه های تاریخی ، فرهنگی فیروزآباد با برنامه های متنوع و جالب ، اوقات خوشی را برای مسافران و میهمانان نوروزی این شهرستان فراهم می آورند.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی عشایری و گیاهان دارویی همراه با دم نوش های متنوع در مجموعه تاریخی کاخ اردشیر بابکان، برگزاری مسابقه نقاشی مذهبی کودکان در مجموعه تاریخی کاخ اردشیر بابکان، مراسم خوش آمد گویی توسط دختر بچه های عشایری ملبس به لباس عشایری قشقایی و استقبال از گردشگران نورزی همراه با توزیع پوستر و هدیه در مجموعه تاریخی قلعه دختر از جمله برنامه های فرهنگی در این شهرستان در ایام نوروز بوده است.

دبیر ستاد خدمات سفرهای شهرستان فیروزآباد به برخی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان اشاره کرد و گفت : دریاچه سد تنگاب، آثار تاریخی قلعه دختر در کنار شکوفه های بادام کوهی، مجموعه گردشگری و جشنواره ی عشایری در روستای هدف گردشگری آتشکده، امامزاده شعیب، سلطان پیر غیب، بی بی هور بی بی نور و امامزاده داود(ع)، پذیرای زائران و گردشگران عزیز این شهرستان است.

شهبازی با اشاره به نظارت مستمر و روزانه بر اماکن و تأسیسات گردشگری و بین راهی این شهرستان افزود: برای نخستین بار نحوه زندگی و فرهنگ های عمومی قشقایی توسط ماکت های بسیار طبیعی توسط یکی از هنرمندان و فرهنگ دوستان در مجموعه گردشگری کاخ اردشیر به تصویر کشیده شده است./س

 

برچسب ها: استقبال ، نوروزی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.