مدير بزرگترين بندر مسافري كشور ضمن تشريح تمهيدات انديشيده شده در بندر شهيد حقاني براي موج دوم سفرهاي نوروزي، از كاهش زمان انتظار جمعيت ميليوني مسافران دريايي در اين بندر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان، "سالم شهيدي" مدير بندر شهيد حقاني با اشاره به ميزباني اين بندر از جمعيت ميليوني علاقه مندان به سفرهاي دريايي طي ايام نوروزي هر سال گفت: امسال با پيگيري مديران اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان و اهتمام مسئولين سازمان بنادر كشور، 2 فروند اسكله شناور جديد در اين بندر نصب شد كه اين اقدام، نقش قابل توجهي در افزايش ظرفيت پهلوگيري شناور در بزرگترين بندر مسافري ايران داشته است.

وي افزود: هم اكنون با افزايش حجم سفرهاي دريايي به جزاير قشم و هرمز از مسير بندرعباس، تردد 24 ساعته هر شناور به 6 سرويس رفت و برگشت افزايش يافته است.
 
***پهلوگيري همزمان 20 شناور در بزرگترين مسافري كشور
 
شهيدي ضمن تقدير از تلاش 24 ساعته كاركنان بخش هاي مختلف ناوگان مسافرت هاي دريايي در استان خاطرنشان كرد: هم اكنون ظرفيت پهلوگيري همزمان شناورها در اين بندر به 20 شناور رسيده كه علاوه بر آن 2 شناور نيز به طور همزمان مي توانند در اين بندر سوخت گيري كنند.
اين مقام مسئول با اعلام اين خبر كه در نوروز 93 در مجموع تعداد پست هاي اسكله اين بندر به 22 پست افزايش يافته است، اظهار داشت: نوروز امسال 4 گيت و 8 باجه بليط فروشي نيز در اين بندر براي كاهش زمان انتظار مسافران در نظر گرفته شده است.

***انتظار 10 دقيقه اي هر مسافر براي سوار شدن به شناور

مدير بزرگترين بندر مسافري كشور زمان انتظار هر مسافر براي سوار شدن به شناور در اين بندر را به طور متوسط 10 دقيقه عنوان كرد و تصريح كرد: فعاليت در بندر شهيد حقاني تا زماني كه مسافر حضور داشته باشد، به صورت تمام وقت ادامه دارد.

وي از تجهيز تمام شناورها متردد در اين بندر به جليقه هاي نجات خبر داد و از مسافران خواست تا موقع سوار و پياده شدن از شناورها عجله نكنند.

شهيدي توجه به تذكرات خدمه و فرماندهان شناورها حين سفر تردد از بنادر و شناورهاي مجاز سازمان بنادر و دريانوردي را از ديگر نكات مهم براي ايمني سفرهاي در اين ايام عنوان كرد.
 
كنترل ايمني سفرها در بندر شهيد حقاني زير ذره بين 50 ناظر
 
مدير بندر شهيد حقاني با بيان اينكه امسال بيش از 50 نفر از كاركنان دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي هرمزگان در اين بندر به صورت شيفت هاي شبانه روزي ايمني سفرها در اين بندر را زير نظر دارند، اعلام كرد: براي مسافراني كه قصد سفر به جزيره زيباي هرمز را دارند، نيز همانند مسير قشم به فاصله هر 10 دقيقه يك شناور در نظر گرفته شده است.
به گفته شهيدي، پاركينگ اين بندر با ظرفيت بيش از 500 خودرو در نوروز 93 براي رفاه حال مسافران دريايي راه اندازي شده و همينك در حال خدمات دهي به ميهمانان نوروزي است.
مدير بزرگترين بندر مسافري كشور خاطر نشان كرد: هم اكنون دو شناور ناجي به صورت شبانه روزي براي ايمني تردد شناورها در حال گشت زني در مسير هاي دريايي بندرعباس به جزاير قشم و هرمز و بالعكس هستند و همچنين اين مسيرها براي سهولت حركت شناورها با بويه، علامت گذاري شده است.
 
***فعاليت شناور حجاز به عنوان پايگاه دريايي در آبهاي بندرعباس
 
وي در پايان اضافه كرد: شناور حجاز به عنوان پايگاه دريايي در مسير بندر شهيد حقاني- بندر شهيد ذاكري قشم – بندرهرمز، ترددهاي دريايي را به صورت مكرر مورد پايش قرار مي دهد.
لازم به ذكراست، بنادر مسافري هرمزگان بيش از 95 درصد كل حمل و نقل مسافران دريايي در آب هاي كشور بر عهده دارند كه بندر شهيد حقاني به عنوان كليدي ترين بندر مسافري ايران سهم عمده اي در اين زمينه ايفا مي كند.

يادآور مي شود، طرح نوروزي ساماندهي سفرهاي دريايي هرمزگان در سه بخش ايمني مسيرهاي تردد، ايمني بنادر و ايمني شناورها از 25 اسفند 92 آغاز شده وتا 15فروردين 93 ادامه دارد كه دوره زماني بين دوم تا دهم فروردين زمان اوج سفرهاي دريايي در استان هرمزگان مي باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسافر ، گردشگری ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار