مقام های مالزیایی روایت تازه ای از آخرین تماس میان برج مراقبت و کابین خلبان پرواز ام اچ ۳۷۰ منتشر کرده اند، پروازی که در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تصور می رود در بخش جنوبی اقیانوس هند جایی در غرب استرالیا به دریا افتاده باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی،  آخرین عبارات شنیده شده از کابین "شب به خیر، ۳۷۰ مالزی" بود و نه "عالی، شب خوش" که قبلا گزارش شده بود.
 
وزارت حمل و نقل مالزی گفت تحقیق در باره این که آیا این کلمات را خلبان یا کمک خلبان بر زبان رانده است جریان دارد.
 
این هواپیما که حامل ۲۳۹ نفر بود در روز هشتم مارس ناپدید شد.
 
آخرین تماس هواپیما به وقت مالزی در ساعت ۱:۱۹ صبح برقرار شد.
 
"ریچارد وستکات" خبرنگار امور ترابری در بی بی سی می گوید که روایت تازه از آخرین کلمات از کابین خلبان رسمی تر است و از آنچه قبلا گزارش شده بود، به سبک گفتار معمول خلبان ها با برج مراقبت نزدیک تر.
 
او می گوید معلوم نیست چرا روایت دولت مالزی از این مکالمه تغییر کرده یا چرا مقام ها این قدر دیر متوجه این تفاوت شده اند.
 
"تونی ابوت" نخست وزیر استرالیا پیشتر گفت که ماموران امداد و نجات هیچ محدودیت زمانی برای ماموریت جستجو برای یافتن آثار و بقایای هواپیمای ناپدید شده تعیین نکرده اند.
 
هواپیماها و کشتی های استرالیا و سایر کشورها سرگرم جستجو در آب های غرب پرت - شهری در جنوب غربی استرالیا - در اقیانوس هند هستند.
 
سیگنال هایی که ماهواره ها پس از قطع تماس رادیویی و محو هواپیما از صفحه رادار، از آن دریافت کرده اند برای محدود کردن ناحیه مورد جستجو استفاده شده است.  درحالی که اشیای شناوری در ناحیه دیده شده اما هیچ کدام از آنها متعلق به بوئینگ ۷۷۷ پرواز ۳۷۰ نبوده است.
 
تیم های تحقیق درحال مستقر کردن دستگاهی برای گوش سپردن به سیگنال های فراصوتی (آلتراسونیک) "جعبه سیاه" آن پرواز هستند.  جعبه سیاه قادر است تا حدود ۳۰ روز به ارسال این علائم ادامه دهد.
 
همزمان ده ها نفر از بستگان ۱۵۳ مسافر چینی پرواز برای یافتن پاسخ سوالات خود به کوالالامپور رفته اند.  آنها بیش از پیش از آنچه به عقیده آنها کمبود اطلاعات منتشره از سوی مقام های مالزی است خشمگین هستند.
 
هشام الدین حسین وزیر حمل و نقل مالزی گفت که دولت به زودی کنفرانسی برای اطلاع رسانی به خانواده های بستگان در مورد آخرین اطلاعات جستجو برگزار می کند، که با شرکت کارشناسان بین المللی برای تشریح تحقیقات و شیوه های مورد استفاده در عملیات جستجو خواهد بود.
 
او گفت که این کنفرانس همچنین به طور زنده برای خانواده های سرنشینان در پکن پخش خواهد شد.
 
حسین گفت که مالزی تا زمانی که نداند چه اتفاقی برای آن پرواز افتاده دست از تلاش نخواهد کشید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار