امام جمعه موقت تهران گفت:12 فروردین به تعبیر امام راحل عظیم الشأن، نخستین روز حکومت الله بر این سرزمین است.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، آیت الله سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در جمع مردم کرمان در حسینیه ثارالله، تصریح کرد: درتاریخ انقلابها بی سابقه است که بعد از حدود 40 روز مردم به صحنه بیایند و شکل نظامشان را تعیین کنند، ولی این امر بی سابقه اتفاق افتاد و مردم عزیزمان پای صندوق رای آمدند و با حضور بیش از 98 درصدی به جمهوری اسلامی رأی "آری" دادند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: سلام و درود بر ملت ما که به حق، شکرشان را در این 35 سال نشان دادند، با حضور در راهپیمایی ها و انتخابات و خداوند هم نعمتش را باقی گذاشت.

وی گفت: دشمنان از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون توطئه های گوناگونی علیه انقلاب ریختند که همه آنها خنثی شد، اما دشمنان دو توطئه در دست اجر دارند که اگر در هر کدام به نتیجه برسند، ضربه به انقلاب است.
آیت الله خاتمی توطئه اول دشمنان را توطئه اقتصادی دانست و یادآور شد: تحریم ها از مرداد 91 شروع شد، تحریمهایی که خود اوباما در تبلیغات انتخاباتیش گفت بی سابقه ترین تحریمها در طول 100 سال اخیر است.

وی تصریح کرد:‌هدف آنها این بود که مردم ما خسته شوند و دست از حمایت از انقلاب بردارند اما عکس نتیجه داد.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد:11 مرداد اوباما گفته بود یک ماه دیگر ایران دست تسلیمش را بلند می کند اما یک ماه دیگر "روز قدس" شد، دستها بلند شد، اما به صورت مشت و با شعار "مرگ بر آمریکا"  و "مرگ بر اسرائیل".

امام جمعه موقت تهران دومین نقطه هدف دشمنان را فرهنگ دانست و افزود:فرهنگ مجموعه بینش ها ، دانش ها و ارزشهای یک ملت است که دشمنان می خواهند در آن رخنه ایجاد و بینش خداگرایانه مردم را بینش مادی گرایانه کنند و ارزشهای والای الهی نظام ،ارزش شهادت، ایثار، فداکاری در راه خدا و استکبار ستیزی رخت بربندد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت:دشمنان می خواهند از طریق سایتهای منحرف ، رسانه های مکتوب ، دیداری و شنیداری، آرام ، آرام یک ملت را از فرهنگش دور کنند.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری امسال را با توجه به این توطئه ها، سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند تا مسئولان متوجه این نکته باشند و معظم له راهکار را هم نشان دادند: با "عزم ملی و مدیریت جهادی".

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید به ارزش ساده زیستی به عنوان یک ارزش کلیدی و اساسی نگاه کنیم و باورمان شود که زندگی تجملاتی اسارت و آسیب در پی دارد، این دو مطلب باید به عنوان یک باور نهادینه شود.

وی اقتصاد مقاومتی را مقاومت اقتصادی خواند و افزود:وقتی ما می توانیم مقاومت اقتصادی داشته باشیم که اسارت و وابستگی نداشته باشیم.

آیت الله خاتمی تصریح کرد:تجربه نشان داده است که اقتصاد دولتی اقتصاد شکست خورده است،باید دولت مدیریت کند و مردم به صحنه بیایند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست،اقتصادی نیست که مردم را در تنگنا قرار دهیم، اگر اقتصاد مقاومتی اجرا شود رفاه مناسب شکل می گیرد.

آیت الله خاتمی یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی را رونق  تولید دانست.

وی در ادامه به تبیین ویژگی های یک جامعه نمونه از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: اولین ویژگی یک جامعه نمونه امنیت بوده و امنیت زیر بنای توسعه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.

امام جمعه موقت تهران ابراز امیدواری کرد:به برکت تأسی از سیره پیامبر اعظم(ص)، حضرت زهرای اطهر(س) و ائمه معصومین(ع) بتوانیم در یک زندگی دینی الگو باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه در کشورهای همسایه ایران مثل عراق، افغانستان و پاکستان ناامنی موج می زند ،تصریح کرد: ایران در وسط جهنم توطئه های دشمن است و جای سپاس و شکرگزاری خداوند متعال است که در کشوری زندگی می کنیم که با این وضعیت کشورهای همسایه، دارای چنین امنیتی است.
 
گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان حاکیست در این مراسم، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز حضور داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.