دریاچه شهدای خلیج فارس برای اولین بار پس از افتتاح، میزبان میهمانان روز طبیعت سال 93 می شود.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران قاسم مولایی شهردار منطقه در این باره گفت: « امسال اولین باری است که مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس پس از افتتاح، پذیرای شهروندانی می شود که برای گذراندن روز طبیعت به این مکان زیبا و گسترده مراجعه کرده اند.

مجموعه دریاچه در ایام معمول سال و طی هفته، مراجعه کنندگان بسیاری دارد؛ بطوری که روزانه حدود 10 هزار نفر و روزهای تعطیل این آمار تا 25 هزار نفر هم افزایش یافته است.»

شهردار منطقه 22 در ادامه از پیش بینی هزاران نفر مراجعه کننده همزمان با روز طبیعت در این مجموعه خبر داد و افزود: « شهرداری منطقه سعی در تامین تمامی امکانات برای رفاه مراجعه کنندگان روز طبیعت دارد و تمهیدات لازم را در مجموعه های بزرگ و فرامنطقه ای قطب تفریحی گردشگری تهران تدارک دیده است. راه اندازي و توسعه بوستان جنگلي 15 هكتاري با بيش از 300 آلاچيق در مجموعه دریاچه، توسعه پاركينگ ضلع شمالي این مجموعه، احداث بيش از 100 چشمه سرويس بهداشتي و استقرار غرفه هاي نوروزي در قالب ایستگاه اطلاع رساني در آن از جمله برنامه هایی بوده در طرح استقبال از بهار سال 93 انجام شده است.»

به گفته مولایی، هماهنگيهای لازم برای استقرار بیش از 200 نيرو از يگان ويژه و پلیس راهور در روز طبیعت دریاچه شهدای خلیج فارس صورت گرفته و 2 تانكر آب آشاميدني، یک دستگاه آمبولانس از سوی اورژانس، 3 اكيپ ثابت، 2 ماشين و 3 موتورسوار از نيروهاي آتش نشاني و يك قايق هلال احمر، همراه با اكيپ غواصي نیز در این مکان مستقر خواهد شد. استقرار هليكوپتر هلال احمر در ضلع شمال جزيره شهدای تنب كوچك واقع در درياچه شهداي خليج فارس از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

مولایی در خصوص دیگر امکانات تدارک دیده شده برای پذیرایی از مهمانان روز طبیعت دریاچه گفت: «مسابقات طناب كشي، دارت نیز در غرفه ورزشي مستقر در این مجموعه ، نصب تابلوهاي جديد اطلاع رساني به شهروندان، اجراي محدوديت هاي ترافيكي و توزيع بروشور و كيسه هاي زباله بين شهروندان از برنامه هایی است که همزمان با روز 15 فروردین در مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس به اجرا در خواهد آمد. »

شهردار منطقه 22 در پایان از اجرای برنامه های فرهنگی همزمان با روز طبیعت خبر داد و تصریح کرد: « با توجه به تاکیدات دکتر قالیباف شهردار تهران مبنی بر ترویج فرهنگ دینی با اجرای برنامه های فرهنگی و تقارن روز طبیعت با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزون بر تدارک و اجرای برنامه های فرهنگی و مراسم معنوی، محل مناسب برای اقامه نماز جماعت در 6 بوستان بزرگ منطقه 22، جانمایی شده که پیش بینی می شود این برنامه ها نیز مورد استقبال شهروندان و مهمانان منطقه قرار گیرد. »
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۳:۱۷ ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
با سلام وخدا قوت خدمت همه شما زحمت کشان
لطفا از برنامه هایی که برای روز زن و هفته ماد.ر امسال در دریاچه دارید. هم بنویسید مثلا. چه شبهایی کدام مجری یا خواننده قرار ه که اجرا داشته باشند
متشکرم
آخرین اخبار