مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، 380 هزارو 950 نفر روز مسافر در ستادهای اسکان این اداره کل پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمیدرضا دژاگام با بیان اینکه این تعداد مسافر در قالب 50 هزار و 794 خانواده در اقامتگاه های نوروزی آموزش و پرورش قم پذیرش شده اند، افزود: ستاد اسکان نوروزی این اداره کل آماده پذیرش روزانه 25 هزار مسافر است.
 
وی با اشاره به اینکه ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش آمادگی دارد در شرایط بحرانی از جمله بارندگی، سرما و وزش باد شدید، ظرفیت پذیرش مسافران را تا 42 هزار نفر افزایش دهد، گفت: افزایش ظرفیت ستاد اسکان با اضافه کردن سایر مکان های آموزشی و ورزشی این اداره کل که امکانات کمتری دارد، صورت خواهد گرفت.
 
وی با بیان اینکه ستادهای اسکان فرهنگیان همچنان در حال پذیرش زائران هستند، اضافه کرد: امسال 400 واحد آموزشی با ظرفیت چهار هزار کلاس درسی برای اسکان مسافران آماده شده که هشت پایگاه اصلی و 16 پایگاه فرعی مسوولیت ثبت نام مسافران را بر عهده دارند.
 
دژاگام با اشاره به اینکه کلاس های درسی به درجه های الف، ب و ج از لحاظ میزان تجهیزات تقسیم بندی شده است، ادامه داد: تعداد کلاس ها با درجه های الف و ب نسبت به سال های گذشته افزایش یافته و خدماتی که به مسافران نوروزی ارایه می شود، به مراتب بهتر از سال های گذشته است.
 
وی بیان کرد: واحدهای آموزشی دارای امکاناتی از جمله یخچال، تلویزیون، فرش، موکت، حمام و سایر سرویس های اولیه مورد نیاز است و هزینه کلاس های درجه الف، ب و ج در شبانه روز به ترتیب، 14 هزار، 10 هزار و هشت هزار تومان است.
 
اسکان مسافران نوروزی که به صورت رسمی از 28 اسفندماه پارسال آغاز شده است، تا 13 فروردین ماه جاری ادامه دارد.
 
قم محور مواصلاتی 17 استان کشور و سالانه بویژه در مناسبت های مذهبی، ایام خاص و تعطیلات نوروز پذیرایی میلیون ها زائر و مسافر به شکل اقامتی و عبوری است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار