محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز درباره پیشنهاد اسرائیل برای تمدید مذاکرات صلح تا پایان سال 2014 تصمیم گیری می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العربیه، وزیر امور خارجه آمریکا در ماموریت فوری برای نجات روند صلح بین فلسطینی ها و اسرائیل تلاش می کند.

گزارشگر شبکه تلویزیونی العربیه، درباره سفر جان کری به منطقه گفت: رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به منطقه آمد تا روند صلح متوقف شده را از لبه پرتگاه نجات دهد و مانع از سقوط آن به عمق پرتگاه شود. جان کری بلافاصله پس از رسیدن به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو دیدار کرد. مسئله قابل توجه آن بود که جان کری بدون دیدار با محمود عباس فلسطین اشغالی را ترک کرد و باعث گمانه زنی هایی در این باره شد که یکی از آنها خودداری محمود عباس از دیدار با کری در اعتراض به موضع آمریکاست. این مذاکرات که پیشرفت ملموسی نداشته است، اوایل این هفته و با خودداری اسرائیل از آزادی اسیران فلسطینی با بحران جدی روبرو شد. فلسطینی ها تمدید مذاکرات را تا پایان امسال رد می کنند.

در ادامه گزارش العربیه آمده است: پس از لغو دیدار محمود عباس و جان کری، صائب عریقات مذاکره کننده ارشد فلسطینی و ماجد الفرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان ساعت دوازده دیشب به قدس رفتند تا سحرگاه امروز با جان کری دیدار کنند. دیدار جان کری با نتانیاهو بیش از چهار ساعت طول کشید. هیات فلسطینی همچنین دیداری با مذاکره کنندگان اسرائیلی داشت تا از طرح نهایی این رژیم اطلاع پیدا کند. رئیس تشکیلات خودگردان امشب پس از دیدار با هیات فلسطینی درباره تمدید مذاکرات تصمیم گیری خواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار