دستور پوتین برای لغو توافقنامه نظامی میان روسیه و اوکراین در کریمه

مسکو می گوید، رئیس جمهور این کشور دستور لغو توافقنامه روسیه و اوکراین برای استقرار ناوگان این کشور در کریمه را لغو کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز:"ولادیمیر پوتین" امروز با امضای قانونی پیرامون توافقنامه ویژه روسیه و اوکراین درباه استقرار ناوگان دریای سیاه روسیه در شبه جزیره کریمه، این معاهده را لغو کرد.

این اقدام پوتین در حالی انجام می شود که رئیس جمهور روسیه معتقد است پس از الحاق کریمه به خاک این کشور، دیگر توافقنامه ها میان کیف و مسکو اعتبار ندارد.مجلس نمایندگان روسیه و همچنین مجلس فدراسیون این کشور پیش نویس قانون ویژه درباره لغو اجرای چهار توافقنامه امضا شده در سالهای 2007 تا 2010 را تصویب کردند.

در این پیش نویس که به شکل قانون ارائه شده است،بعد از امضای توافقنامه میان روسیه و جمهوری خود مختار کریمه درباره پیوستن این شبه جزیره به خاک روسیه و ایجاد دو یگان جدید در کریمه و شهر سواستوپول، دیگر توافقنامه با اوکراین از درجه اعتبار ساقط است.

این در حالی است که رئیس جمهور روسیه در نظر دارد با صدور دستورالعمل هایی موضوع حمایت از تاتارهای کریمه را بررسی کند.

"ولادیمیر پوتین " به منظور تلاش برای کمک به تاتارهای ساکن کریمه ، ضمن قانونی کردن جامعه تاتارهای این منطقه، از توسعه طرح های مهندسی و زیرساختی در این منطقه خبر داد.

پوتین در دیدار با "رستم مینیخانوف" رئیس منطقه تاتارستان بر برنامه های حمایتی کرملین از تاتارها تاکید کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار