"حسین امیرعبداللهیان" معاون وزير امورخارجه ايران در مصاحبه خبری در سفارت ایران درکویت افزود تنها راه حل مسئله سوریه، راه حل سیاسی و دمکراتیک است و بحران سوريه راه حل نظامی ندارد و ایران به رأی واقعی مردم سوریه احترام بسیار می گذارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الحيات، "حسین امیرعبداللهیان" در مصاحبه خبری در سفارت ایران درکویت افزود تنها راه حل مسئله سوریه، راه حل سیاسی و دمکراتیک است و ایران به رأی واقعی مردم سوریه احترام بسیار می گذارد.

وی تصریح کرد ایران در همین چارچوب در دیدار اخیر اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل از تهران، طرحی برای حل مسئله سوریه ارائه کرد به علاوه، ایران مذاکرات مستمر با ترکیه و قطر در این باره دارد و مذاکراتی را در آینده با کشورهای دیگر مانند عربستان در این باره برگزار خواهدکرد. 
امیرعبداللهیان گفت ما معتقدیم که سوریه شرایط سخت امنیتی را پشت سر گذاشته است و تروریسم در این کشور مسیر نابودی و اضمحلال را می پیماید .

وی در پاسخ به پرسشی درباره دخالت جنبش حزب الله در مسئله سوریه تصریح کرد جنبش حزب الله با حضور در بخشی از خاک سوریه درواقع از سرزمین لبنان دفاع می کند و همچنان که سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش گفته است در صورتی که گروههای تروریستی، سوریه را ترک کنند و تهدیدی علیه لبنان وجود نداشته باشد، دیگر دلیلی برای حضور حزب الله در سوریه وجود نخواهد داشت. امیرعبداللهیان گفت ایران اعتقاد دارد بشار اسد رئیس جمهور قانونی سوریه و منتخب مردم این کشور است و به رأی این مردم باید احترام گذاشت.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اوضاع مصر تصریح کرد ایران خواستار بازگشت مصر به مسیر دمکراسی است و برگزاری همه پرسی گامی در این مسیر به شمار می رود. امیرعبداللهیان گفت اشتباه محمد مرسی رئیس جمهور پیشین مصر این بود که از همه گروهها و احزاب تأثیرگذار در این کشور استفاده نکرد، ما امیدواریم که این حادثه تکرار نشود و مصر برای همه مصری ها باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار