معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی در اظهاراتی در یک جلسه پرسش و پاسخ در یکی از کمیسیون های سنای کشورش مدعی شد که دلیلی برای ورود شرکت های خارجی به بازار ایران پس از توافق هسته ای تهران و گروه 1+5 نمی بیند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از رویترز:"دیوید کوهن" روز چهارشنبه در نشستی در مجلس سنای آمریکا اظهار داشت:هیچگونه دلیلی که در آن شرکت های خارجی در پی استفاده از توافق اولیه هسته ای ایران و گروه 1+5 برای ورود به بازارهای این کشور باشند،وجود ندارد.

کوهن مدعی شد:هیچ شرکتی را در اروپا،خلیج فارس و یا آسیا که بخواهد از توافق هسته ای که منفذی کوچک در رفع تحریم های علیه ایران بود برای ورود به بازارهای ایران استفاده کند،نمی بینم.

این در حالی است که چندی پیش روزنامه ایتالیایی ایل سوله در گزارشی با عنوان "توافق هسته ای، نمی توان به عقب بازگشت" ضمن اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه ایتالیا به تهران، بر ظرفیت های بالای بازار در ایران تاکید کرد و نوشت: ایران صحنه رقابت شدید میان غربی ها خواهد بود.

همچنین معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان،ماه گذشته گفت:بررسی‌ها نشان می‌دهد از اواسط تابستان امسال تاکنون ۳۷شرکت معتبر خارجی برای انواع همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران اعلام آمادگی کرده اند.

دیوید کوهن معاون وزیر خزانه داری آمریکا همچنین گفت : با توجه به تحریم هایی که پس از وقوع بحران در اوکراین و کریمه، علیه روسیه اعمال شده است، روسیه باید بداند هر نوع تنش و درگیری بیشتر در اوکراین، تنها سبب انزوای هر چه بیشتر این کشور در عرصه اقتصاد جهانی خواهد شد.

کوهن گفت : بانک روسیه که هفدهمین بانک آن کشور با ده میلیارد دلار سهام در آمریکاست، بانک ولادیمیر پوتین و دیگر مسئولان روسیه است؛ سهام این بانک در آمریکا مسدود شده و واشنگتن در تلاش است همراه با دیگر شرکای خارجی خود و نیز بخش خصوصی، هر چه بیشتر فعالیت این بانک را محدود کند؛ همه آنهایی که دارایی های آنها در آمریکا مسدود شده است باید بدانند انجام فعالیت های تجاری حتی در خارج از آمریکا هم برای آنها دشوار خواهد بود زیرا تجربه نشان داده است دیگر نهادهای مالی در جهان نیز از رهنمودهای آمریکا در زمینه اجرای تحریم ها پیروی می کنند.

این مقام مسئول در وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه افزود : اگر شرکای بین المللی ما بویژه در اروپا و آسیا با ما هماهنگ باشند، این تحریم ها اثربخش تر خواهند بود زیرا این کشورها روابط اقتصادی بیشتری با روسیه دارند؛ ما هر روز با اعضای گروه هفت و اتحادیه اروپا برای بررسی اقدامات موثرتر علیه روسیه در تماس هستیم.

دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا، سی و هفت برنامه تحریم علیه چند کشور جهان را در حال حاضر اجرا می کند. این وزارت خانه، تنها وزارت دارایی در جهان است که یک بخش جاسوسی مالی در اختیار دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کوهن ، دیوید ، ایران ، هسته ، سنا ، ناتو ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار