خبرگزاری فرانسه:

"فائو" خواستار مقابله با هدر رفتن مواد غذایی در جهان شد

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) مقابله جهانی با هدر رفتن مواد غذایی را که به گفته این سازمان سالانه 750 میلیارد دلار زیان به بار می آورد، خواستار شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فائو" در بیانیه ای در آغاز یک نشست منطقه ای که در "بخارست" پایتخت "رومانی" برگزار می شود گفت: مقابله با هدر رفتن و اسراف مواد غذایی بویژه در کشورهای کمتر توسعه یافته، یکی از اولویت های "فائو" است.

سالانه حدود یک میلیارد و 300 میلیون تن ماده غذایی یعنی یک سوم از کل مواد غذایی تولید شده در جهان به هدر می رود، محدود کردن و مقابله با این اسراف، یکی از مهم ترین شیوه های مقابله با گرسنگی در جهان است و به طور قابل ملاحظه ای می تواند شرایط زندگی را در کشورهای در حال توسعه که کشاورزان در آنها با ناامنی تغذیه ای زندگی را سپری می کنند، بهبود بخشد.

این نهاد زیر مجموعه سازمان ملل در بیانیه خود افزود: اگر میزان هدر رفتن مواد غذایی در جهان به نصف کاهش یابد، تنها کافی است برای سیر کردن جمعیت کره زمین تا سال 2050، تنها 25 درصد تولید مواد غذایی افزایش یابد در حالیکه اکنون، این میزان افزایش تولید حدود 60 درصد تخمین زده می شود؛ از لحاظ فنی، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی، این هدف قابل اجراست.

"استیپان تانیچ Stjepan Tanic " از کارشناسان "فائو" در این باره گفت: هدر رفتن مواد غذایی، یک مشکل جهانی است اما ماهیت آن بنا بر سطح و میزان توسعه در کشورها متفاوت است؛ در کشورهای توسعه یافته، این مصرف کننده ها هستند که مواد غذایی را هدر می دهند ولی در کشورهای کمتر توسعه یافته، زیرساخت ها و فناوری های نامناسب تولید مواد غذایی و نیز آموزش های ناکافی به کشاورزان، سبب اسراف و هدر رفتن مواد غذایی می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فائو ، مقابله ، هدر رفتن ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار