یک روانپزشک گفت: موسیقی خشن غربی به دلیل ضرب‌آهنگ تند و سریع موجب فلج شدن سیستم دفاعی عضلات گوش داخلی می‌شود.

 سفیدچیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان این طلب گفت: دانش ترکیب صداها به گونه‌ای خوشایند است که سبب انبساط و انقلاب روان می‌شود و معمولا باید با آرامش روان همراه باشد نه پریشان حالی و تخریب قوای ذهنی.
 
وی تصریح کرد: محدوده شنوایی انسان با واحدی به نام دسی‌بل اندازه‌گیری می شود؛ فرکانس موسیقی سنتی ایرانی در حدود 40تا 70 دسی‌بل است لذا آرامش‌خاطر در افرادی که این نوع آهنگ‌ها را گوش می‌دهند قابل قیاس با موسیقی‌های رایج غربی نیست.
 
سفیدچیان اظهار داشت:‌ موسیقی‌های خشن غربی به دلیل ضرب‌آهنگ تند و سریع، امواجی را تولید می‌کنند که حدودا 110 دسی‌بل به بالا است و موجب فلج  شدن سیستم دفاعی عضلات گوش داخلی می‌شود.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که در این نوع موسیقی شعر، ملودی، تن، آهنگ و ریتم بسیار خشن و تند است موجب ارتشاعات عجیب و غریب در هر دو نیمکره مغز می شود و تعادل عصب‌های سمپاتیک و پاراسمپاتیک را برهم می‌‍زند از این رو اصول حساس زندگی اعم از هضم،‌ جذب دفع و ضربات قلب را به سمت بیماری‌های جسمی و روانی سوق می‌دهد.
 
سفیدچیان خاطرنشان کرد: سلب اراده و غیرت، اغتشاش شعور و آگاهی، هیجان کاذب، افسردگی، سستی، تنبلی، ایجاد شک و بدبینی و غیره از آثار مخرب موسیقی خشن غربی بر فعالیت‌های کارکرد روانی و اجتماعی مغز و اعصاب است.
 انتهای پیام/   
 
 
 
 

برچسب ها: آثار ، مخرب ، موسیقی ، غربی ، مغز ، روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل محمودی
۲۲:۳۱ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
غنا یا موسیقی شرقی و غربی نداره دوست عزیز لطفا مردم را گمراه نکنید
آخرین اخبار