معاونت بازاریابی فروش ایران خودرو گفت: در تلاش هستیم در سال جای برای احیای لیزینگ‌ها با حداقل سود با بانک‌ها مذاکراتی داشته باشیم.

عبدالله بابایی، معاونت بازاریابی فروش ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه خودروسازان به تنهایی نمی‌توانند خرید را برای مشتری‌ها تسهیل کنند، اظهار داشت: لازم است در این حوزه سیاست‌های اقتصادی دولت نیز به کمک خودروسازان بیاید.
 
وی با اشاره به اینکه  خودروسازان منابع بانکی با سود پایین در اختیار ندارند تا به مشتری بدهند، افزود: در تلاش هستیم تا در سال جاری برای راه‌اندازی لیزینگ خودرو با بانک‌ها مذاکراتی داشته باشیم تا با حداقل سود این بخش را فعال کنیم.
 
بابایی در ادامه به افزایش قیمت خودرو به واسطه مشکلات پیش آمده نظیر افزایش نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: این مسئله موجب شده بخش بزرگی از بازار از دست برود، چرا که قدرت خرید مردم تا یک دوم کاهش پیدا کرد.
 
معاونت فروش ایران خودرو تصریح کرد: در واقع زمانی که قیمت خودرو افزایش یافت حقوق کارگران و کارمندان متناسب  با آن رشد نکرد و در نتیجه این قشر از مشتریان بازار خودرو قدرت خریدشان را از دست دادند.
 
وی با اشاره به اینکه سال 91 خودرو سازان با افت 44 درصدی در تولیدات خود مواجه شدند، افزود: سال 92 نیز 10 تا 20 درصد تولیدات خودروسازان از دست رفت.
 
بابایی اضافه کرد: در واقع می‌توان گفت به تناسب این پایین آمدن تیراژ تولید و کاهش قدرت خرید مردم، بازار نیز از دست رفت.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، صنعت ، خودروسازان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار