تیرگی دور چشم راه درمان موثری ندارد ضمن اینکه گفته می شود کرم‌ها، داروها و لیزرها در این تیرگی تغییراتی ایجاد می کند که به طور قطع صحت ندارد.

دکتر منصور نصیری کاشانی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  در خصوص عوامل موثر در تیرگی دور چشم گفت: این تیرگی یک عامل ژنتیکی است و عوامل متعددی در تیرگی دور چشم موثر است از جمله "رنگدانه های پوستی"، و بستر عروقی که در زیر پوست قرار دارد در واقع زمانی که یک جسم رنگی در اعماق پوست قرار می گیرد تاثیری که بر سطح پوست می گذارد این است که موجب تیره تر شده رنگ پوست می شود و سومین عامل "ضخامت پوست پلک" است.

وی اظهار داشت: تیرگی دور چشم راه درمان موثری  ندارد ضمن اینکه گفته می شود کرم‌ها، داروها و لیزرها در این تیرگی تغییراتی ایجاد می کند که به طور قطع صحت ندارد و اینکه کسی ادعا کند با دارویی یا وسیله‌ای تیرگی دور چشم کاملا از بین رفته درست نیست.

وی در پایان گفت: عوامل محیطی نیز در تیرگی دور چشم موثر است عواملی از جمله، کم خوابی و بد خوابی، استعمال دخانیات، سوء تغذیه هم از حیث نوع موادی که تغذیه می شود و هم از حیث دیر یا زود شدن زمان مصرف غذا و استرس که تاثیرات قابل توجهی در این مشکل دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چشم ، سیاهی ، دارو ، لیزر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.