مذاکره‌کنندگان صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین به منظور بحث درباره راه‌هایی برای جلوگیری از فروپاشی کامل مذاکرات با فرستاده آمریکا دیدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه  ؛ مذاکره‌کنندگان صهیونیست و تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته به منظور بحث درباره راه‌هایی برای جلوگیری از فروپاشی کامل مذاکرات با فرستاده آمریکا دیدار کردند.

پس از آنکه اسرائیل تصمیمی تازه برای گسترش شهرک‌های یهودی نشین در شرق بیت‌المقدس گرفت و فلسطینی‌ها گام‌های نخست را در جهت به رسمیت شناخته شدن کشور آینده خود برداشتند، بیش از یک سال تلاش‌های دیپلماتیک جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به خطر افتاد.

جاش ارنست معاون سخنگوی کاخ سفید ناخرسندی خود را از «اقدامات یکجانبه، غیرسودمندی که دو طرف در روزهای اخیر اتخاذ کرده‌اند»، ابراز ولی اعلام کرد واشنگتن همچنان معتقد است دیپلماسی، شانس موفقیت دارد.

در آستانه گفتگوهای سه‌جانبه، یک مقام آمریکایی اعلام کرد کری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تماس تلفنی گرفت تا درباره اوضاع صحبت کند.

درباره نتیجه نشستی که در بیت‌المقدس برگزار شد و براساس گزارش‌ها، مارتین ایندیک فرستاده ویژه آمریکا، تزیپی لیونی مذاکره‌کننده ارشد اسرائیل و صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی را گردهم آورد، رسما اظهار نظر نشده است.

پایگاه اینترنتی خبری والا به نقل از یک منبع نزدیک به این گفتگوها اعلام کرد شانس موفقیت، «کم (است) ولی ما به تلاش ادامه خواهیم داد».

این بحران به علت خودداری اسرائیل از آزاد کردن 26 زندانی فلسطینی در اوایل هفته آغاز و باعث شد فلسطینی‌ها در تلاش برای تشکیل یکجانبه کشور خود، رسما خواستار پیوستن به چندین پیمان بین‌المللی شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار