پژوهشگران هشدار می‌دهند کابوس‌های شبانه می‌توانند خطری جدی را متوجه مغز انسان نمایند و لازم است افراد چنانچه دچار مشکل کابوس‌های شبانه هستند به پزشک متخصص مراجعه نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان هشدار می‌دهند خواب‌های بد می‌تواند سبب کاهش قوای ذهنی در افراد شود.

گفتنی است، علاوه بر خواب‌های کابوس‌وار، کمبود ساعت خواب و بی‌خوابی شبانه نیز می‌تواند تا 50 درصد سبب کاهش قدرت ذهن و بروز انواع مشکلات مانند پیری زودرس مغز در افراد شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، کمبود ساعت خواب و بی‌خوابی‌های مزمن همچنین می‌تواند سبب کاهش حافظه و تمرکز در افراد شود.

دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی الگوی خواب 2 هزار و 820 نفر با میانگین سنی 76 سال بدست آورده‌اند، در این پژوهش عادت خواب هر داوطلب به مدت پنج شب در هر هفته مورد آزمایش قرار گرفته است.

پزشکان هشدار می‌دهند، بی‌خوابی و یا دیدن کابوس‌های شبانه که منجر به بی‌خوابی در افراد می‌شود می‌تواند در درازمدت سبب ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند "آلزایمر"، "پارکینسون" و حتی "بیماری‌ MS "گردد.

پزشکان اعتقاد دارند در هنگام خواب عمیق مغز مواد سمی را از بدن خارج می‌کند و سطح مواد شیمیایی موجود در مغز را تثبیت می‌کند که بی‌خوابی می‌تواند منجر به اختلال در این تخلیه مواد سمی و بروز مشکلات سلامتی در افراد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، کابوس ، خواب شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.