رئیس جمهور افغانستان ضمن درخواست از نامزدهای ریاست جمهوری برای احترام به رای مردم، از شهروندان افغان نیز خواست در پای صندوق های رای حاضر شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی: حامد کرزی در پیامی که روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین به مناسب پایان دوره مبارزات انتخاباتی در افغانستان منتشر شد، گفت که نامزدها در طول این مبارزات نشان دادند که برای آنها "منافع علیای کشور، وحدت ملی، استقلال و قانون اساسی" بالاترین ارزش به حساب می‌آید.
کرزای گفت : آینده کشور به آرای شما بستگی دارد .
کرزای در یک سخنرانی تلویزیونی برای مردم افغانستان، خاطر نشان کرد :« آزادانه رئیس جمهور بعدی خود و اعضای شوراهای استانی را انتخاب کنید ».
افغانستان انتخابات تاریخی ریاست جمهوری در این کشور را روز شنبه برگزار می کند. همچنین انتخابات شوراهای استانی در 34 استان افغانستان نیز برگزار خواهد شد.
کرزای گفت :« مردان و زنان در سراسر کشور باید در این انتخابات شرکت کنند ».
وی افزود روز انتخابات « روزی مهم و تعیین کننده برای کشور » است.
رئیس جمهور افغانستان خاطر نشان کرد مشارکت مردم در تبلیغات و تجمع های انتخاباتی نامزدها،‌ نشانگر اعتقاد آنها به نظام سیاسی است.
کرزای خاطر نشان کرد : مشارکت مردم در انتخابات واکنشی جدی و قدرتمند به آنهایی است که تصور می کنند می توانند عزم ما را با توسل به خشونت، مختل کنند.
از آغاز تبلیغات انتخاباتی در افغانستان خشونت ها در این کشور تشدید شده است، اما این رویدادها ظاهرا عزم رای دهندگان را برای مشارکت در این انتخابات تضعیف نکرده و انها را دلسرد نکرده است.
تبلیغات انتخاباتی روز چهارشنبه در افغانستان پایان یافت. بیش از 12 میلیون رای دهنده قرار است در 6400 مرکز رای گیری در سراسر افغانستان رای خود را به صندوق بیندازند.
کرزای که آخرین روزهای ریاست جمهوری خود را پشت سر می گذارد، همچنین از نامزدها خواست « نتایج انتخابات را بپذیرند ».
وی همچنین از مقامات دولتی خواست بی طرف باقی بمانند و خواستار آن شد که ناظران داخلی و خارجی «‌ بی طرفانه » بر انتخابات نظارت کنند.
دوره دوماهه رقابت های انتخاباتی در افغانستان روز گذشته و ۴۸ ساعت پیش از آغاز رای گیری در این کشور به پایان رسید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار