سخنگوی طالبان پاکستان روز جمعه اعلام کرد این گروه در پی آزادی گروهی از زندانیان توسط دولت پاکستان، آتش بس ماه مارس را تا روز دهم ماه آوریل تمدید کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شاهد الله شاهد سخنگوی طالبان پاکستان گفت:« تحریک طالبان بار دیگر جدیت و مسئولیت خود را نشان داد و به منظور دریافت پاسخی از دولت پاکستان، آتش بس را تا 10 آوریل تمدید می کند.» او همچنین گفت:« به مجاهدین دستور داده شده است همه فعالیت ها را علیه دولت و نیروهای امنیتی در این دوره متوقف کنند.»

طالبان - که جنگجویانش بیشتر در جنوب غربی پاکستان فعال هستند - در روز یکم ماه مارس ازآتش بسی یک ماهه خبر داد اما فرماندهان طالبان درباره تمدید این دوره دچار اختلاف نظر شدند و اعلام کردند دولت پاکستان به درخواست های آنها پاسخ مثبت نداده است.

آنها فهرستی شامل 800 زندانی را برای آزادی در اختیار دولت پاکستان قرار دادند و خواستار عقب نشینی ارتش پاکستان از مناطق مرزی نزدیک افغانستان به منظور ایجاد « منطقه امن » شدند.روز پنجشنبه، وزارت کشور پاکستان اعلام کرد 16 زندانی را با هدف اعتماد سازی با طالبان آزاد کرده است.

هنوز مشخص نیست آیا این 16 نفر در فهرست 800 زندانی جای داشتند که گروه طالبان به دولت پاکستان ارائه کرده بودند یا خیر. شاهد گفت طالبان در حال بررسی این موضوع است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از میرانشاه، نواز شریف نخست وزیر پاکستان که سال گذشته به قدرت رسید اعلام کرد در پی مذاکره با طالبان به منظور پایان دادن به شورش های مهلک آنهاست.گروه طالبان اعلام کرده است دولت منتخب پاکستان را به رسمیت نمی شناسد.

این دومین دور مذاکرات صلح بین طالبان و دولت پاکستان محسوب می شود. دور نخست این مذاکرات که در ماه فوریه آغاز شد پس از یک هفته به شکست انجامید، زمانی که طالبان یک اتوبوس پر از افسران پلیس را منفجر و 23 گروگان خود را اعدام کرد.


انتهای پیام / 
برچسب ها: پاکستان ، طالبان ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار