سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری تفرش گفت: شهرستان تفرش از توابع استان مرکزی دارای اماکن دیدنی متعدد بوده و ۴۰ اثر تاریخی آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، علی حیدری در نشست هماهنگی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان تفرش، این شهرستان را مهد نخبگان دانست و اظهار کرد: معرفی مطلوب جاذبه های تاریخی و گردشگری تفرش در کنار میراث معنوی این خطه نخبه پرور در برنامه نوروز است.

وی افزود: اجرای مراسم تحویل سال در امامزاده محمد و قبور شهدای سطح شهر، پخش دعای تحویل سال در مساجد و امامزاده ها، نصب علایم اطلاعات و راهنمایی مسافران نوروزی ، ارائه بسته های فرهنگی حاوی نقشه، توزیع بروشور و کیف امدادی در ورودی شهر، اسکان میهمانان ، نصب المانهای هفت سین در ورودی از فعالیتهای ستاد نوروزی تفرش است.

حیدری با اشاره به اهمیت توجه ویژه به گردشگری گفت: صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین و پویا‌ترین بخش‌های درآمد جامعه محسوب می‌شود و به سرعت در حال رشد است.

وی افزود: در دنیای ماشینی امروز، انسان بیش از گذشته به استراحت و گردش نیازمند است تا آثار ناشی از فشارهای روحی و روانی را تا اندازه توان خنثی کند زیرا از این منظر، گردشگری و سیاحت یک تجربه درون‌گرایانه است.

حیدری تصریح کرد: مسافرت از سنت‌های پسندیده در جوامع مختلف بوده و انسان‌ها هنگام سفر از نقطه‌ای به نقطه دیگر و از زمانی به زمان دیگر در راستای رشد و کمال حرکت می‌کنند بطوریکه قرآن کریم در آیات بسیاری بر سیر و سفر تاکید داشته و به انسان توصیه می‌کند که به مسافرت بپردازد.

انتهای پیام/ م

منبع: تسنیم
برچسب ها: تفرش ، اراک ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.