گزارش‌های جهانی نشان می‌دهند که با وجود کاهش موارد سرخک و مرگ ناشی از آن، اما همچنان این بیماری عامل مهم و عمده مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه است.

محمد مهدی رضائی‌منش متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بیماری‌هایی مانند سل، اسهال، سرخک، مالاریا و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی، از گذشته به عنوان عامل مهم مرگ و میر در جهان به ویژه در بین کودکان مطرح بوده است.

وی افزود: بیماری سرخک یکی از بیماری‌های با شیوع بالا در کشور‌های در حال توسعه بوده و هنوز در بین بیماری‌های قابل پیشگیری از واکسن، عامل مهمی در مرگ و میر کودکان است.

ضائی منش‌ با اشاره به اقدامات گوناگونی که در جهان برای پیشگیری و کنترل سرخک صورت گرفته است، تاکید کرد: گزارش‌های جهانی نشان می دهند که با وجود کاهش موارد سرخک و مرگ از آن، اما همچنان این بیماری عامل مهم و عمده مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان دچار سو تغذیه است.

وی یاد آور شد: بر طبق شواهد موجود و بررسی‌های جهانی، اغلب موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از سرخک  در سنین کمتر از پنج سال رخ داده است.

رضائی منش خاطر نشان کرد: در کشورمان در سال‌های اخیر با افزایش پوشش واکسیناسیون و اجرای برنامه‌های ایمن سازی، موارد ابتلا به سرخک و مرگ ناشی از آن کاهش چشمگیری یافته است.

وی گفت: البته در برخی از مناطق کشور، موارد سرخک قابل ملاحظه است که برای پیشگیری در این مناطق باید اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرخک ، سوء تغذیه ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.