کاخ سفید با دفاع از اقدامات وزیر امور خارجه امریکا در مسئله فلسطین، تلاش های وی را خستگی ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه،سخنگوی کاخ ریاست جمهوری امریکا روز جمعه مدعی شد جان کری، وزیر امور خارجه این کشور برای ازسرگیری مذاکرات سازش میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تلاشی خستگی ناپذیر به خرج می دهد.

 جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید با اشاره به سفرهای متعدد جان کری به منطقه در 9 ماه گذشته، اظهار داشت: "آقای کری به شکلی خستگی ناپذیر کار کرده است. او در تلاش برای رسیدن به نقاط مشترک میان اسرائیلی ها و فلسطینیها، به شکلی خستگی ناپذیر رفتار کرده است."

ارنست در عین حال اظهار داشت وزیر امور خارجه امریکا وقت خود را تلف نکرده است؛ چرا که هدف از تلاشهای وی ارزش این زحمات را داشته است.

وی خاطر نشان کرد با دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز برای اختلافات اسرائیل و فلسطین، منافع جهان تامین می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با خودداری از گفتن این که واشنگتن از ادامه رایزنی در بحران فلسطین، انصراف داده است، سخنان جان کری را تکرار کرد که گفته بود دو طرف فلسطینی و اسرائیلی باید آمادگی خود را برای ادامه روند صلح نشان دهند.

پس از آن که جان کری، روز جمعه بی میلی طرفین فلسطینی و اسرائیلی را در پیشبرد (مذاکرات) مورد نکوهش قرار داده و گفت: "در زمان و تلاشهایی که امریکا به خرج می دهد، محدود است."، گمانه زنی هایی مبنی بر تصمیم امریکا برای خروج واشنگتن از پرونده بالا گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار