یوسف نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات نخستین کسی بود که حدود ساعت ۷:۲۰ صبح به وقت کابل رای خود را به صندوق ریخت و به این ترتیب رای‌دهی در انتخابات سرنوشت ساز افغانستان به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، یوسف نورستانی رئیس کمیسیون مستقل انتخابات پس از آن که رای خود را در صندوق ریخت، در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد و امروز را برای مردم کشور روز خوشی خواند.

او از شهروندان کشور تقاضا کرد که با وجود بدی هوا و بارندگی به گونه گسترده ای در مراکز رایگیری حضور یابند و سرنوشت آینده خود را تعیین کنند.

نورستانی با اشاره به این که که مردم در سه دهه گذشته مشکلات زیادی را دیده اند، گف که این بار با حضور در پای صندوق رای، به دشمنان افغانستان ثابت کنند افغانها مردمی هستند برهر نوع مشکلی فایق آمده می توانند.

تدابیر امنیتی و حضور نیروهای امنیتی در این خیابانها سنگنین است. در ایستهای بازرسی خودروها بازرسی می‌شوند و در مواردی افراد هم بازرسی بدنی می‌شوند.

مرکز رای‌دهی در مکتب/مدرسه حبیبیه در کابل که یکی از بزرگترین و تاریخی‌ترین مکاتب افغانستان، نخستین مرکزی بود که نورستانی با ریختن رای‌ در این حوزه، رای‌گیری در آن آغاز شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار