رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: برای پیشگیری از بیماری‌های طیور در سال گذشته 92 میلیون و 775 هزار نوبت‌سر واکسیناسیون در واحدهای پرورشی طیور استان انجام شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مسعود دادفر اظهار داشت: بسیاری از بیماری‌های شناخته شده مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی تصریح کرد: دامپزشکی خراسان جنوبی هر ساله با صرف هزینه‌های بسیار زیاد و با انجام واکسیناسیون‌های دوره‌ای و زمانبندی شده تلاش بسیار زیادی برای کنترل و ریشه‌کنی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام کرده است.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل دامپزشکی خراسان جنوبی انجام واکسیناسیون را توسط افراد متخصص و به روش اصولی یکی از زمینه‌های مهم در کاهش بیماری‌های طیور دانست و اذعان داشت: صاحبان صنایع تولید گوشت سفید برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری‌زا به واحد پرورشی خود و دارا بودن یک واحد بهداشتی مناسب باید با کارشناسان واحد حوزه بهداشت طیور دامپزشکی در ارتباط تنگاتنگ بوده و همه واکسن‌های توصیه شده را در زمان مناسب تزریق کنند.

دادفر بیماری‌های شایع در حوزه طیور در جهان را شامل نیوکاسل، آنفلوآنزا، برونشیت و گامبورو دانست و ادامه داد: میزان 4 هزار 551 نفر روز دوره آموزش ترویجی برای بهره‌برداران در سال گذشته در زمینه طیور برگزار شده است.

وی به 4 هزار و 197 مورد بازدید بهداشتی از واحدهای پرورشی طیور در سطح استان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌ها و بازدیدهای صورت گرفته از این واحدها هیچ‌گونه علائمی از بیماری خطرناک آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان که از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است در استان مشاهده نشده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بیرجند ، طیور ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.