روزنامه صهیونیستی هاآرتص از روابط پنهانی میان امارات و اسرائیل پرده برداشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، هاآرتص نوشت: تل‌آویو و ابوظبی از طریق دفتر حفاظت از منافع، با هم در ارتباطند. آنان وجود چنین دفتری را فاش نمی‌کنند اما مدیریت این دفتر بر عهده انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات است.

هاآرتص افزود: در پایگاه اجتماعی توئیتر بخشی با عنوان "مخلص الامارات" ایجاد شد که جزئیات روابط سری امارات و اسرائیل و همچنین فعالیت های قرقاش را فاش ساخته است.

بر اساس این خبر دفتر انور قرقاش از طریق احمد الطیبی عضو عرب کنست اسرائیل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در ارتباط است و ماموریت  اساسی الطیبی نیز این است که دیدارهای هفتگی بازرگانان اسرائیلی را از دبی تنظیم کند.

هاآرتص در تعریف «مخلص الامارات»نوشت: مخلص الامارات تاکنون رسوایی برخی از شخصیت های اماراتی را در خاک ترکیه فاش ساخته است که از جمله آنها رسوایی جنسی ضاحی خلفان است.

مخلص الامارات همچنین مستندات جدیدی را منتشر کرد که ثابت می کند  ضاحی خلفان در ترور سال 2010 ( نوزدهم ژانویه)محمود المبحوح از فرماندهان حماس، که در هتلی در دبی انجام شده بود، دست داشت.

بر اساس این مستندات ضاحی خلفان از برنامه ترور آگاه بود اما هیچ اقدامی برای جلوگیری از آن انجام نداد و تنها زمانی حاضر به انتشار فیلم و تصاویر عوامل  ترور مبحوح شد که این افراد از امارات خارج شده بودند.

بر اساس آنچه که یک منبع وابسته به پلیس دبی فاش ساخته است در گزارشی که مرکز پژوهش و اطلاع رسانی امارات( ایماسک) درباره ترور محمود المبحوح تهیه کرده است هم از همدستی ضاحی خلفان با عوامل ترور مبحوح سخن به میان آمده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار