رئیس پلیس فتا گفت: با توجه به نام گذاری سال جدید به عنوان "سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی" پلیس فتا قصد دارد از دستبرد هکرها به حسابهای بانکی هموطنان جلوگیری کند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار سيدكمال هاديان فر در حاشيه بازديد نوروزي از پليس فتاي استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به نام گذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي" در پليس فتا تلاش مي كنيم در راستاي اجراي فرامين و منويات ايشان  در حوزه اقتصاد طبق سال هاي گذشته از دستبرد هكرها به حساب هاي بانكي مردم جلوگيري كرده و هم در حوزه فرهنگ آگاهي مردم را در استفاده صحيح از اينترنت بالا ببريم.
 
وي يكي از مهمترين هدفهاي پليس فتا ناجا در سال 93 را پيشگيري از وقوع جرم در فضاي مجازي عنوان كرد و گفت: پليس فتا از زمان تاسيس تا كنون سعي كرده موضوع پيشگيري را هميشه در اولويت برنامه هاي خود قرار دهد كه در اين خصوص در دو حوزه اجتماعي و وضعي موجب كاهش روند رو به رشد جرايم در فضاي سايبري كشور شده است.
 
رئیس پلیس جرایم سایبر با اشاره به ضريب نفوذ اينترنت در كشور افزود: با تلاش كارشناسان خبره اي كه در اين حوزه فعاليت مي كنند امروز امنيت فضاي سايبري در كشور ما از خيلي از كشورهاي پيشرفته دنيا بالاتر است و مجرمان سايبري در سريع ترين زمان ممكن شناسايي و دستگير مي شوند.
 
وي، اطلاع رساني و آگاه سازي عمومي با هدف ايجاد ايمني براي کاربران فضاي مجازي را از اقدامات مهم در حوزه پيشگيري اجتماعي از جرم در فضاي مجازي برشمرد و گفت: بسياري از افرادي که در فضاي مجازي مورد بزه قرار مي گيرند از اطلاعات كافي برخوردار نيستند كه بايد در زمينه افزايش آگاهي ها و آموزشهاي استفاده از اينترنت قدمهاي موثري برداشته شود.
 
رئيس پليس فتا گفت: استفاده از رويکرد مشارکتي و چند نهادي در زمينه پيشگيري اجتماعي از اهميت بسزايي برخوردار است به گونه اي که غفلت در اين حوزه، هزينه هاي زيادي را در آينده به جامعه تحميل می کند.
 
سردار هاديان فر با بيان اينكه سال 92 يكي از موفق ترين سالها براي پليس فتا ناجا بوده است خاطر نشان كرد: هزينه کردن و تخصيص منابع در حوزه پيشگيري موجب شده تا هزينه هاي ناشي از وقوع جرايم کاهش يافته و جبران شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: جلوگیری ، هکرها ، حساب ، بانک ، سردار ، پلیس ، فتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار