حق پخش تلويزيوني فوتبال ليگ يک فرانسه با رقمي که رکورد محسوب مي شود واگذار شد. به گزارش خبرگزاري فرانسه از پاريس ، حق پخش زنده و غيرزنده تلويزيوني اين مسابقات از سال 2016 تا 2020 در حدود يک ميليارد دلار در سال واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ شبکه کابلي کانال پلوس 726 ميليون يورو در سال (994 هزار دلار) براي ليگ يک فرانسه و 22 ميليون يورو در سال براي ليگ دو فرانسه پرداخت مي کند.

رکورد قبلي فروش حق پخش ليگ فرانسه در سال هاي 2008 تا 2012 در ازاي 668 ميليون يورو در سال بوده است و قرارداد فعلي با 607 ميليون يورو در سال در اختيار شبکه الجزيره اسپرت است.

اين افزايش رقم با توجه به افزايش قابل توجهي سرمايه گذاري و حضور ميلياردهاي قطري و روس در تيم هايي چون پاري سن ژرمن و موناکو صورت گرفته است.حضور فوق ستاره هايي چون رادامل فالکائو ، زلاتان ابراهيموويچ ، گونسالو ايگوآين و ستارگان ديگر نظير باعث توجه عمومي بيشتر به مسابقات اين ليگ شده است.

فردريک تيريه رييس اتحاديه ليگ فوتبال فرانسه گفت :« مي خواهم در آينده ليگ فرانسه را در زمره 3 ليگ برتر جهان قرار دهم.»

شبکه کانال پلوس در اين مزايده پيشنهادي بالاتر از شبکه به اين اسپرت قطر ارائه کرده بود.شبکه هاي يورو اسپرت ، تله کامز و اورنج اسپورت نيز در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

با اين قرارداد ليگ يک فرانسه در رده بندي بيشتري درآمد پخش تلويزيوني در جهان در رده چهارم قرار مي گيرد.

اين در حاليست که حق پخش سالانه بوندسليگاي آلمان در حال حاضر 675 ميليون يورو است.در حال حاضر ليگ فرانسه پس از ليگ برتر انگليس (1.7 ميليارد يورو در سال) سري آ ايتاليا (960 ميليون يورو) و ليگاي اسپانيا (750 ميليون يورو) و بوندسليگا در رده پنجم قرار دارد.

اين قرارداد باعث خواهد شد تا رقم درآمد کانال پلوس بابت اشتراک از 420 ميليون يورو در سال به 550 ميليون يورو افزايش يابد.

در مقابل شبکه به اين اسپرت سعي کرده است تا بنيه مالي خود را بري دريافت حق پخش ليگ قهرمانان اروپا از 2015 تا 2018 صرف کند.اين حق در مزايده دوشنبه آينده واگذار خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: فوتبال ، فرانسه ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار