بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه به صورت غیر منتظره وارد بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه به صورت غیر منتظره وارد بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی شد.

هدف از این سفر چند ساعته بان کی مون تاکید بر عزم سازمان ملل متحد برای استقرار نیروی صلح بان در جمهوری آفریقای مرکزی است. این کشور با خشونت های مرگبار رو به رو است.

بان کی مون که قصد دارد برای شرکت در مراسم بیستمین سالگرد نسل کشی در رواندا به کیگالی، پایتخت این کشور، سفر کند با کاترین سامبا پانزا رئیس جمهور آفریقای مرکزی درباره راه های پایان دادن به خشونت های فرقه ای و مذهبی گفتگو خواهد کرد. 

این خشونت ها که از یک سال قبل ادامه دارد، مقامات سازمان ملل متحد را به سخن گفتن از نسل کشی جدید در آفریقا وادار کرده است. 

به گفته یک دیپلمات سازمان ملل متحد، بان کی مون همچنین قرار است در شورای ملی انتقالی ( پارلمان موقت جمهوری آفریقای مرکزی ) سخنرانی کند و عزم بین المللی را برای مقابله با فاجعه در این کشور خواستار شود. 

دبیر کل سازمان ملل متحد استقرار 12 هزار نفر را در چارچوب عملیات صلح بانی در جمهوری آفریقای مرکزی قبل از پایان سال 2014 خواستار است.

فرانسه که 2000 نظامی را در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کرده است، از این پیشنهاد دبیر کل سازمان ملل متحد حمایت می کند.بان کی مون روز چهارشنبه در نشست اتحادیه اروپا - آفریقا نیز از جامعه بین المللی خواست نیرو و منابع مالی لازم را تهیه کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار