رئیس اداره مذاکرات در سازمان آزادی بخش فلسطین در اریحا، تاکید کرد فلسطینی ها هرگز یهودی بودن دولت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه،  رئیس اداره مذاکرات در سازمان آزادی بخش فلسطین در اریحا، تاکید کرد فلسطینی ها هرگز یهودی بودن دولت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند. 

"صائب عریقات" در مصاحبه با این شبکه، درباره مذاکرات صلح افزود: اسرائیل تلاش می‌کند اینطور جلوه دهد که بحران و طوفانی به پا شده است. ما علیه اسرائیل اعلام جنگ نکرده ایم. ما تانک به تل آویو اعزام نکرده ایم. اقدام محمود عباس در امضای چند پیمان برای حمایت از حقوق زنان، کودکان، حقوق بشر و مقابله با آپارتاید به معنای اعلام جنگ علیه اسرائیل نیست. آیا منطقی است که اسرائیل در برابر این اقدام موج گسترده تهدیدات را آغاز کند و از دولت آمریکا بخواهد که فلسطینی‌ها را مسئول شکست مذاکرات معرفی کند. 

هدف از این اقدام محمود عباس تثبیت پایه های کشور فلسطین است. ما می خواهیم قوانین بین المللی از مذاکرات صلح در برابر دیکته های اسرائیل دفاع کند. این اقدام به عملی شدن راه حل تشکیل دو کشور کمک می کند. 

عریقات درباره سکوت "بنیامین نتانیاهو " در برابر این اقدام "محمود عباس" گفت: وزرای مختلف در دولت نتانیاهو تهدیدات و هشدارهایی را مطرح کردند. اسرائیل اقدام عملی را هم مانند احداث موزه یهودیان در محله سلوان شهر قدس آغاز کرده است. این رژیم همچنین قصد دارد بیش از 700 واحد مسکونی در شهرک گیلو در بخش شرقی قدس احداث کند. اگر اسرائیل به این اقدامات تنبیهی از نظر این رژیم ادامه داد باعث تشدید تنش خواهد شد. ما خواهان تنش آفرینی نیستیم.اسرائیل باید 30 اسیر فلسطینی را بر اساس تعهداتش آزاد کند. دولت اسرائیل باید اعلام کند که بر اساس چه چارچوب و اصولی با فلسطینی ها مذاکرات می کند. دولت اسرائیل باید پایبندی خود را به راه حل تشکیل دولت کشور اعلام کند. 

وی خاطر نشان کرد: اعلام احداث ده هزار واحد مسکونی در شهرک ها، قتل 60 فلسطینی، تخریب 119 خانه و تشدید محاصره نوار غزه از جمله اقدامات اسرائیل در مدت مذاکرات اخیر یعنی 8 ماه گذشته بوده است. دولت آمریکا شاهد آن است که اسرائیل با اقدامات خود روند صلح را ویران می کند. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به همین علت با این رژیم مذاکره می کند. اقدامات اسرائیل از ماه نوامبر گذشته تاکنون باعث توقف مذاکرات دوجانبه با فلسطینی ها شد. شهرک سازی، بازداشت هاو ترورها از طرف اسرائیل جنایت جنگی است. جامعه جهانی از جمله اروپا، چین، کشورهای آسیایی و دیگر کشورها نباید دست بسته باقی بمانند و باید از قوانین بین المللی حمایت کنند. باید اعلام شود که کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 مانند نروژ، هلند، بلژیک و فرانسه در زمان جنگ جهانی دوم در اشغال است. مذاکرات باید بر اساس عقب نشینی تدریجی اشغالگران باشد. 

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان گفت: هنوز 48 پیمان بین المللی باقی مانده است که ما آن‌ها را امضا نکرده ایم. اگر اسرائیل اسیران فلسطینی ها را آزاد نکند، هر احتمالی وجود خواهد داشت. اسرائیل باید تعهدات خود را عملی کند. ما هم در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و مذاکرات تعهداتی در برابر اسرائیل داریم. ما هرگز یهودی بودن دولت اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم، زیرا این رژیم می خواهد به این شیوه تاریخ، دین و تمدن را تغییر دهد. ما ده هزار سال است که در این سرزمین زندگی می‌کنیم، اما اسرائیل از ما می خواهد که تاریخ خود را زیر پا بگذاریم و تاریخ مورد نظر این رژیم را بپذیریم. اسرائیل در واقع با تعیین این پیش شرط می خواهد مذاکرات را به شکست بکشاند. 



انتهاتی پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار