کودکان بشرویه طی مراسمی با عنوان " رها سازی ماهی کوچک من" ماهی های قرمز خود را در حوض خانه تاریخی مستوفی رها کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشن رها سازی ماهی ها این است كه به كودكان بیاموزیم گاهی اوقات در عین علاقه و دلبستگی به چیزی باید از آن گذشت.

هاشم اتفاقی از همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بشرویه در اجرای این برنامه خبر داد و افزود: كودكان امروز با بها دادن به زندگی ماهی ها و رها كردن آن اهمیت دادن به حیات موجودات و محیط زیست را به خوبی نشان دادند.

وی ادامه داد: در فرهنگ كهن ایرانیان بر ارزش حیات موجودات زنده كه نمادی از سرزندگی و شادابی برای انسان ها بوده اند، برمی خوریم.

سرپرست میراث فرهنگی بشرویه افزود: برگزاری جشن رهاسازی ماهی های قرمز در یك فضای تاریخی افزون بر ایجاد زمینه لازم برای كودكان در راستای آشنایی با فضاهای زندگی قدیمی و آشنایی با شیوه زندگی گذشتگان، به آنها می آموزد كه در همه حال و در هر شرایطی باید به فكر تقسیم شادی ها و اهمیت دادن به بقای حیوانات باشند.

در پایان این مراسم، كارگاه های هنری در دو زمینه نقاشی و ادبی با شركت بیش از یکصد کودک و خردسال برگزار شد و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا شد./س

برچسب ها: رهاسازی ، ماهی ، قرمز ، بشرویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.