مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه از کاهش آمار گردشگراناین غار طبیعی در نوروز امسال خبر داد و گفت: سرمای هوا و بارندگی روزهای ابتدایی سال میهمانان نوروزی قوری قلعه را از دیدن این غار شگفت انگیز منصرف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سید روزبه هاشمی با بیان اینکه امسال حدود 30 هزار نفر در ایام نوروز از غار قوری قلعه دیدن کردند، گفت: این رقم نسبت به سال گذشته کاهش یافته و این مسئله به علت بارندگی ها و سرمای نوروز بوده است.

به گفته مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه امسال شرایط اسکان شبانه برای مسافرینی که قصد ماندن در این مجموعه را داشتند فراهم بود.

وی برپایی سیاه چادرهای محلی با طبخ کلوچه های سنتی و نان ها و غذاهای محلی را از جمله خدماتی دانست که در طول ایام نوروز به مسافرین ارائه می شد.

هاشمی در ادامهگفت: باستان شناسان و زمین شناسان معتقدند که قدمت این غار به 65 میلیون سال پیش یعنی دوره دوم زمين شناسي بر می گردد.

هاشمی به ارائه توضیحاتی در مورد غار قوری قلعه پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های جالب توجه این غار شگفت انگیز این است که در تمام طول سال دمای داخل آن یازدهدرجهسانتیگراد است.

مدیر منطقه نمونه گردشگری غار قوری قلعه گفت: بعد از گذر از دالان ورودي غار مكان وسيعي به نام تالار مريم وجود دارد که همانند درياچه وسيعي است كه گرداگرد آن را قنديل هايي بسيار زيبا با اشكال مختلف فرا گرفته است.

وی افزود: اين قنديل ها كه هر يك اشكال خاصي را تداعي مي كنند دليل اصلي نامگذاري هر قسمت از اين غار شدهاست. به عنوان مثال وجود قنديلي به شكل حضرت مريم دليل نامگذاري اولين تالار اين غار به نام تالار مريم شده است.

هاشمی ادامه داد: علاوه بر اين بر روی دیواره داخلی غار نیز می توان به صورت طبيعي و بدون دخالت انسان آثار ديگري همچون فردوسي، اميركبير، بابانوئل، شيرسنگي، ماهي، ماركبري، قارچ، برج پيزا، نيم رخ شير، فيل، قلب، گل كلم، بستني، كشتي، گردن غاز، آبشار، لاك پشت، نام حضرت محمد (ص) و ... را مشاهده كرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گردشگران تنها قادرند که تا عمق 450 متری این غار که کف سازی شده است را بپیمایند، در خصوصبرنامه های توسعه ای این غار، افزود: می خواهیم فاز دوم غار را برای بازدید عموم آماده کنیم و در این راستا مطالعات طرح را آغاز کرده ایم.

غار قوري قلعه، بزرگترين و شگفت انگيزترين غار آبي آسيا در 86 كيلومتري شهر كرمانشاه در مسير جاده پاوه و در شمال شهر جوانرود واقع است. اين غار به عنوان يكي از با ارزش ترین جاذبه هاي گردشگري استان كرمانشاه محسوب مي شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، هزار ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.