رئیس محیط زیست شهرستان پردیس گفت : ساخت و ساز به خصوص از نوع غیر مجاز در حوزه منابع طبیعی به اهرمی جهت تخریب زیستگاههای طبیعی حیوانات در شرق استان تبدیل شده است .

علی عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت محیط زیست شهرستان پردیس گفت : مناطقی مانند پارک خجیر در شهرستان پردیس به عنوان مناطق حفاظت شده برای حیوانات وحشی در آستانه انقراض نسل بخاطر برخی بی توجهی ها از معیار های استاندارد حفاظتی فاصله دارد .

رئیس محیط زیست شهرستان پردیس با اشاره به خروج یک یوزپلنگ از پارک خجیر به درون شهر جاجرود ، تخریب محیط زیست به وسیله ساخت و ساز های غیر مجاز را عامل از بین رفتن ساختار امنیتی این مناطق برشمرد و افزود : حجوم زمین خواران و افراد قانون گریز به سوی منابع ملی زیستگاه های طبیعی حیوانات را در معرض نابودی قرار داده است .

عباسی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری تاکیدی جدی در مورد توقف ساخت و ساز ها در اراضی ملی و منابع طبیعی دارد ، جلوگیری از گسترش دامنه این پدیده مخرب را وظیفه مدیریت شهرستان پردیس دانست و اظهار داشت : تخریب منابع طبیعی برای دولت از لحاظ سیاسی و اقتصادی مشکلات زیادی را ایجاد کرده است .

رئیس محیط زیست شهرستان پردیس در خاتمه اظهار داشت : اشتغال زایی و افزایش دامنه تولید در کشور در راس هرم وظایف این اداره قرار دارد ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.